کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش افکار عمومی به مکرون پس از اعمال سیاست قرنطینه فرانسه

یورونیوز , 3 فروردين 1399 ساعت 16:32

تازه ترین نتایج نظرسنجی درباره سطح محبوبیت امانوئل ماکرون در میان فرانسوی‌ها، بر اساس ادعای مرکز هریس، پس از اعمال قرنطینه فرانسه توسط ماکرون، با پیشروی تا مرز ۵۱ درصد، به بالاترین حد در دو سال گذشته رسید.


مطابق نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط مرکز «هریس» برای شبکه تلویزیونی ال‌سی‌آی، اعتماد عمومی به رئیس جمهوری فرانسه نسبت به ماه گذشته ۱۳ واحد درصد افزایش یافته و به بالاترین حد از ژانویه سال ۲۰۱۸ تاکنون رسیده است.

محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه پس از شکل‌گیری جنبش جلیقه زردها در دسامبر ۲۰۱۸ به ۳۱ درصد سقوط کرده بود.

این نظرسنجی پس از نطق تلویزیونی دوشنبه شب آقای ماکرون انجام شد که در جریان آن او محدودیت‌های وسیعی با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کرد و ضمن اعلام درخواست اتحاد ملی برای پیروزی در «جنگ با دشمن نامرئی»، به مدت حداقل ۱۵ روز شرایط قرنطینه عمومی وضع کرد. این نطق تلویزیونی توسط ۳۵ میلیون نفر از جمعیت ۶۷ میلیونی فرانسه دیده شده بود.

به نظر می‌رسد افزایش محبوبیت آقای ماکرون بر حمایت مردم از برنامه دولت فرانسه برای مقابله شیوع ویروس کرونا تاثیر گذار بوده، به طوری که ۵۴ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انجام شده در اوایل هفته نیز اعلام کرد بودند که به اقدامات دولت در این خصوص اعتماد کامل دارند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 8380

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/8380/واکنش-افکار-عمومی-مکرون-اعمال-سیاست-قرنطینه-فرانسه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir