plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۸۳۵۸

فرانسه و ایران دو زندانی یکدیگر را آزاد کردند

جلال روح‌الله نژاد ایرانی‌ زندانی در فرانسه که بیش از یک سال قبل به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در فرانسه بازداشت شده بود، روز جمعه آزاد شد. همزمان گابریل مارشال فرانسوی با عفو و تخفیف مجازات، آزاد و تحویل سفارت فرانسه در تهران شد.
فرانسه و ایران دو زندانی یکدیگر را آزاد کردند
به گزارش ایصال نیوز، همزمان با آغاز سال 99، روز جمعه اول فروردین، رسانه‌های فرانسوی از آزادی رولاند گابریل مارشال پژوهشگر فرانسوی که به اتهام «جاسوسی و تشویق اذهان عمومی» در ایران دستگیر شده بود، خبر دادند. همزمان رسانه‌های ایران از آزادی جلال روح‌الله نژاد، مهندس ایرانی که به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در فرانسه بازداشت شده بود خبر دادند.

روح‌الله نژاد در بهمن ۱۳۹۷ به درخواست وزارت دادگستری آمریکا در فرودگاه نیس در جنوب فرانسه بازداشت شده بود. در خرداد ۱۳۹۸ دادگاهی در فرانسه با تحویل دادن روح‌الله نژاد به آمریکا موافقت کرد اما این امر هرگز عملی نشد. از سوی دیگر رولاند مارشال، پژوهشگر فرانسوی در ماه ژوئن ۲۰۱۹ به همراه خانم عادل‌خواه به اتهام اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی ایران بازداشت و در دادگاه محکوم شده بودند. مارشال در دادگاه عمومی و انقلاب ایران به ۵ سال زندان محکوم شده بود.

رسانه‌های ایران روز جمعه اول فروردین خبر دادند که حبس مارشال شامل تخفیف شده و او در نخستین روز سال جدید خورشیدی به سفارت فرانسه تحویل داده شده است.

گفتنی است، خبرگزاری تسنیم نیز دیروز گزارش داد؛ رولاند گابریل مارشال که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به 5 سال زندان محکوم شده بود با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود با استفاده از تخفیف مجازات، جمعه از زندان آزاد شد و در اختیار سفارت فرانسه در تهران قرار گرفت.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما