plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۸۳۴۶

دستاوردهای ترامپ در بازار سهام آمریکا فرو ریخت!

سقوط بیش از ۴.۵ درصدی شاخص داوجونز
شاخص میانگین صنعتی داوجونز در ۳۰ شرکت بزرگ آمریکایی تحت تاثیر کرونا با سقوط بیش از ۴.۵ درصدی مواجه شد و در نتیجه تمامی رشد این شاخص که بعد از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا به دست آمده بود، فرو ریخت.
دستاوردهای ترامپ در بازار سهام آمریکا فرو ریخت!
به گزارش ایصال نیوز، با سقوط ۱۲ درصدی هر سه شاخص آمریکایی در روز جمعه که تحت تاثیر بحران اپیدمی ویروس کرونا صورت گرفت، آخرین روز در بدترین هفته وال استریت از زمان رکود اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ رقم خورد. به این ترتیب یکی از مواردی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا همواره از آن به عنوان یکی از موفقیت های خود یاد و به آن افتخار می کرد، یک شبه بر باد فنا رفت.

ترامپ افزایش ارزش شاخص سهام در وال استریت را از موفقیت‌های ریاست جمهوری خود می شمرد و بنابر گزارش روزنامه نیویورک تایمز فقط در حساب توییتری خود دست کم ۱۳۱ بار به این موضوع اشاره کرده است.

این درحالی است که رییس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهار نظر خود دراین باره در یک کنفرانس خبری گفته بود که درباره چشم انداز بلند مدت اقتصادی آمریکا نگرانی ندارد و تجارت‌های آمریکایی بعد از رفع محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا، به وضع قبلی خود بازخواهند گشت. اما حالا، وضعیت وال استریت و شرکت‌های بزرگ آمریکایی بسیار وخیم است.

درخواست‌ حقوق بیکاری در آمریکا ۳۰ درصد افزایش یافته و هزاران نفر کار خود را از دست داده‌اند.

براساس برآورد انجمن ملی رستوران‌های آمریکا تنها در سه ماه آینده در این بخش نزدیک به ۷ میلیون نفر کار خود را از دست خواهند داد.

بنابر اعلام رسانه های غربی، روز جمعه شرکت هوایی دلتا اعلام کرد در فصل دوم مالی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار ضرر خواهد کرد و شرکت هوایی یونایتد هشدار داد که اگر دولت هرچه زودتر کمک‌های اقتصادی خود را راهی نکند ماه آینده ناگزیر خواهد شد بخش بزرگی از کارکنان خود را اخراج کند.

همچنین سهام شرکت کوکاکولا با بسته شدن رستوران‌ها، استادیوم‌ها و رویدادهای ورزشی نزدیک به ۸ درصد افت کرده است. گفته می شود که میلیون‌ها نفر در آمریکا در خطر بیکاری‌ قرار دارند در همین حال اقتصاددانان هشدار داده اند در ماه‌های آینده اقتصاد این کشور افت بیشتری خواهد کرد.

گفتنی است، برخی گزارشها نشان می دهد، بسیاری از سناتورهای آمریکایی با استفاده از رانت اطلاعاتی، قبل از اعلام رسمی شیوع کرونا در آمریکا سهام خود را فروخته بودند.

پایگاه «ان‌بی‌سی‌نیوز» نوشته پس از انتشار گزارش‌هایی که نشان می‌دهند «ریچارد بور»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنا ماه گذشته نزدیک به ۱.۶ میلیون دلار از سهامش در بازار بورس را فروخته درخواست‌ها برای استعفای او بالا گرفته است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما