plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۸۳۳۵
سخنگوی ستاد اصفهان پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد

درمان مسافران مبتلا به کرونا، فقط در بیمارستان‌های خصوصی امکان پذیر است

فعالیت ۱۴ ایستگاه کنترل و غربالگری در ورودی ها و خروجی های استان
حجت الله غلامی با اشاره به کمبود ظرفیت درمانی بخش دولتی، گفت: درمان مسافران نوروزی تنها در بیمارستان‌های خصوصی امکان پذیر است.
درمان مسافران مبتلا به کرونا، فقط در بیمارستان‌های خصوصی امکان پذیر است
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، گفت: هزینه کامل درمان مسافران نیز مطابق تعرفه بیمارستان های خصوصی خواهد بود.

وی با اشاره به مصوبات پانزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته امکانات و توان ارتش منطقه اصفهان در چند ایستگاه ورودی جنوبی استان به سمت استان فارس به منظور کنترل و غربالگری ترددها و همچنین گندزدایی و ضدعفونی کردن سه شهر نطنز، بادرود و اردستان به کار گرفته می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴ ایستگاه کنترل و غربالگری در ورودی ها و خروجی های استان با قوت و قدرت حضور دارند و افراد بیمار یا مشکوک به محل سکونت خود بازگشت داده می شوند تا در مراکز بیمارستانی درمان یا در منزل قرنطینه شوند.

غلامی با بیان اینکه در ورودی های شهر نیز افراد مشکوک به مراکز قرنطینه ارجاع داده می شوند، تاکید کرد: مردم آگاه باشند که یک بیمار یا فرد مشکوک منجر به قرنطینه کل اعضای خانواده به مدت ۱۴ خواهد شد و لذا توصیه جدی ما آن است که کسی به سمت استان اصفهان حرکت نکند.

وی به دیگر مصوبه این جلسه اشاره و افزود: در راستای توزیع عادلانه اقلام بهداشتی و مشخص شدن قیمت‌های واقعی فروش این اقلام، گفت: در همین راستا تیمی متشکل از دستگاههای مرتبط، با محوریت معاونت پیشگیری دادگستری اصفهان تشکیل و بر روند توزیع و قیمت ها نظارت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: طرح زوج و فرد همچنان از درب منازل از ساعت ۸ تا ۲۴ اجرا می شود و انتظار می رود کلیه شهروندان رعایت کنند.

وی اضافه کرد: میزان نام نویسی طی چند روز گذشته رشد خوبی داشته است و تا کنون ۸.۶ درصد شهروندان استان در این سامانه نام نویسی کرده اند و لازم است سایر شهروندان به سامانه salamst.gov.ir مراجعه و در این غربالگری شرکت کند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: پیشنهاد تمدید یک ماهه مرخصی زندانیان به ستاد ملی از دیگر تصمیمات امشب بود.

وی با اشاره به استمرار فعالیت جایگاههای سوخت و نانوایی ها، گفت: این محل ها به رعایت ضوابط و دستور‌العمل‌های بهداشتی ملزم و قرار شد صنف جایگاه داران، شرکت فرآوردههای نفتی و فرمانداری ها بر پمپ های بنزین نظارت کنند و با متخلفان برخورد قاطع شود.

غلامی گفت: ظرفیت اتوبوسرانی شرکت واحد در ایام عید نوروز با ۲۰ درصد توان سرویس دهی می کند تا بخشی از نیازهای مردم را فراهم کند.

وی ادامه داد: کمیته حمل و نقل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا وضعیت مراکز خدماتی بین راهی را در ایام نوروز به صورت ویژه بازرسی و در صورت مشاهده تخلف و رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد: همشهریان و هم استانی‌ها توجه داشته ‌باشند در ایام نوروز دید و بازدیدها را متوقف و حتی المقدور تلاش کنند از خانه خارج نشوند.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت خریدهای تلفنی و اینترنتی این فرصت را در اختیار خانواده ها قرار خواهد داد تا در فرصت کوتاه نیازمندیهای خود را تامین کنند.

غلامی متذکر شد: فروشگاههای زنجیره ای کوثر نیازمندیهای شهروندان را در ظرف یک روز تامین و در اختیار خانواده ها قرار خواهند داد.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما