plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۸۲۸۹

تعطیلی مراکز مقدسه براساس مبانی فقهی انجام شده است

شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردندکه تعطیلی مراکز مقدسه و اماکن مذهبی برای پیشگیری از شیوع کرونا، بر اساس مبانی فقهی، فتاوا و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.
تعطیلی مراکز مقدسه براساس مبانی فقهی انجام شده است
به گزارش ایصال نیوز، در این بیانیه که سه شنبه شب منتشر شد آمده است: کرونا، از ووهان چین آغاز شده و ارتباطی به ایران ندارد و علاوه بر اینکه مشکوک به تروریسم بیولوژیکی است، به سرعت قابل انتقال است و در صورت عدم احتیاط، امکان فراگیری همگانی دارد.

این بیانیه می‌افزاید: حفظ نفوس انسان ها و مسلمین در درجه اول اهمیت قرار دارد و رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع تقلید و آیات عظام در فتاوای خود بیان داشتند که هر نوع تجمعی که منجر به شروع بیماری و ابتلای دیگران شود ممنوع است و باید طبق نظر کارشناسان و متخصصان علوم پزشکی اقدام شود.

در ادامه بیانیه آمده است: در این راستا و با توجه به اولویت حفظ جان مسلمین، حرم‌های مطهر حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی الکاظم (ع) و مسجد جمکران و نماز جمعه و جماعات تا رفع خطر بیماری تعطیل اعلام می‌گردد.

این بیانیه می افزاید: این امر از پشتوانه فقهی مدلل و مستند برخوردار است و اولین بار هم نیست که چنین فتوایی صادر گردیده است. بیانیه حوزه علمیه خراسان ادامه داد: این حوزه، ضمن لزوم تبعیت از فتاوای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، تبعیت از نظرات متخصصان را لازم به رعایت می داند.

در ادامه بیانیه آمده است: ویروس کرونا بلیه ای سخت و ناگوار است که امروزه همه کشورها و انسانها را در گرداب خود گرفتار نموده و در این ابتلای عظیم تهدیدهایی نهفته است که می توان آن را به فرصت های سازنده و تکامل بخش تبدیل نمود. ورود این بلیه به کشور ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی از وضعیتی خاص برخوردار است. هیچ حرکت، واقعه و اقدام و سخنی نیست که مورد بهره برداری جریان های معاند، کذاب و مفتری و فریب خردگان جاهل قرار نگیرد.

این بیانیه می‌افزاید: حرکت جریان های معاند و مزدور وابسته به صهیونیسم را که با هزاران توئیت مجهول و هشتگ های هرزنگارانه در صدد ایجاد تردید و دودلی در امت اسلامی است، به شدت محکوم نموده و به آنان اجازه هرزه نگاری و هرزه گویی را نمی‌دهیم. همچنین حرکت وابستگان و جریان های مخرب داخلی را که در شهرهای مقدس مشهد و قم و دیگر اماکن مقدس صورت گرفته یا در صدد شیطنت های بعدی هستند محکوم می‌نماییم.

شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بیانیه خود افزود: امیدواریم در سایه التجاء به ساحت قدس کبریایی با توجه به روح مطهر و مقدس حضرت علیبن موسی الرضا (ع) و اهل بیت (ع) و در سایه وحدت و تبعیت از رهبری معظم و مراجع عظام و در سایه حفظ بهداشت و روح دعا از این بلیه به سلامت عبور نماییم و مسیر شکوه و عزت را در تداوم بیانیه گام دوم انقلاب بپیماییم.

در پی شیوع ویروس کرونا، درهای حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) بعد از نماز مغرب و عشای شب گذشته به روی عموم بسته شد و در پی این اقدام تعدادی با اعتراض به این تصمیم مقابل وردی باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی تجمع و قصد ورود به حرم را داشتند که موفق نشدند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما