plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۸۲۰۵

روسیه، آمریکا را به توقف روس‌هراسی و تمرکز بر مبارزه با کووید-۱۹ فراخواند

در واکنش به فشار اخیر برخی سناتورهای آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، سفارت روسیه در ایالات متحده از سیاستمداران آمریکا خواست که گسترش روس‌هراسی را متوقف کنند و بر یک چالش مشترک «بیماری همه‌گیر کووید-۱۹» متمرکز شوند.
روسیه، آمریکا را به توقف روس‌هراسی و تمرکز بر مبارزه با کووید-۱۹ فراخواند
به گزارش ایصال نیوز، در روزهای گذشته و پس از آنکه مجری سی‌ان‌ان در گزارشی تحقیقی سازمان‌های مرتبط با روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده از طریق به اصطلاح کارخانه‌های ادعایی ترول در غنا و نیجریه متهم کرد، پنج سناتور آمریکایی در نامه‌ای به اتحادیه اروپا خواستند تا فشار تحریم‌ها علیه روسیه تشدید شود.

سفارت روسیه در پیامی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: شماری از سیاستمداران واشنگتن از هیچ کاری برای تشدید تنش در روابط بین کشوری روسیه و آمریکا دریغ نمی‌کنند. آن‌ها با حملات خود به روسیه و مردم ما، تنها منافع خودخواهانه خود را در آستانه انتخابات بعدی دنبال می‌کنند. ما تلاش آن‌ها برای کشاندن کشورهای اتحادیه اروپا به سمت یک شیادی دیگر را غیرقابل قبول می‌دانیم.

این هیات دیپلماتیک تلاش‌های سیاستمداران آمریکایی برای تحریک روس‌هراسی را "بدبینانه" خواند.

سفارت روسیه تاکید کرد: ما از سیاستمداران آمریکا می‌خواهیم تا عقل سلیم را به کار گیرند و به نیروهایی در راه مبارزه با سیاه‌بختی مشترک -بیماری همه‌گیر کروناویروس- ملحق شوند. اختلاف‌پراکنی، وحشت و بیگانه‌هراسی به معنای کمک به شیوع این بیماری است.

ماه فوریه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به طور قاطع تمام اتهامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه مسکو در امور داخلی واشنگتن دخالت می‌کند، از جمله در کمپین ریاست جمهوری ۲۰۲۰، قاطعانه رد کرد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما