plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۸۱۹۹
در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد مطرح کرد

ظریف: جامعه جهانی به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران توجه نکند

کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار آن شد که جامعه جهانی به «تحریم‌های غیرانسانی آمریکا» علیه ایران توجه نکند.
ظریف: جامعه جهانی به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران توجه نکند
ظریف جمعه شب در توئیتی نوشت: "در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، از نهاد جهانی -و دولت های عضو- (مصرانه) می‌خواهم که به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه کشور من توجه نکنند و تاکید کردم که تحریم‌ها برداشته شوند. در حالی که کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است، باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم."

وزیر امور خارجه ایران همچنین روز گذشته در حساب توئیتر خود، خبر از درخواست بانک مرکزی ایران از صندوق بین المللی پول برای کمک به مبارزه با کرونا از طریق بکارگیری «ابزار سریع مالی» خبر داده بود.

وزارت خرانه‌داری (دارایی) آمریکا روز چهارشنبه در حالی ادعا کرد که تحریم‌های این کشور، مانع رسیدن منابع مالی به ایران برای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا نمی‌شود که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: آمریکایی‌ها عملاً راه را بسته‌اند و تاکنون اجازه نداده‌اند منابع مالی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس شود.

نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور حقوق بشر نیز در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از تمام طرف‌های درگیر خواست تا به منظور جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر برای مردم ایران، فوراً تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور را لغو کنند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما