plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۸۱۷۷
در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا شهرستان نجف‌آباد

درخواست ستاد مقابله با کرونا از مردم نجف آباد برای ماندن در خانه

تشکر از مردم، پزشکان و پرستاران و رسانه‌ها
فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، تیران و کرون گفت: مهمترین توصیه ستاد مبارزه با کرونا در شرایط کنونی به مردم، ماندن در منزل و رعایت جدی بهداشت فردی و عمومی است. تاکنون این ستاد با وحدت فرماندهی و با برگزاری 6 جلسه و 80 مصوبه، نقش مهمی در آموزش، فرهنگ سازی، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان داشته است.
درخواست ستاد مقابله با کرونا از مردم نجف آباد برای ماندن در خانه
به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، جلسه ستاد مدیریت بحران و مقابله با شیوع کرونا در شهرستان نجف‌آباد، تیران و کرون صبح امروز پنجشنبه 22 اسفندماه در ساختمان فرمانداری ویژه نجف آباد برگزار شد.

در این جلسه که با حضور اعضاء ستاد، روساء کمیته های عملیاتی، ائمه جمعه شهرستان و اصحاب رسانه برگزار شد، مجتبی راعی فرماندار ویژه نجف آباد در ابتدا ضمن گرامیداشت 22 اسفند روز شهید و سالروز تشکیل بنیاد شهید، از تلاش جهادگونه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان نجف آباد تقدیر کرد و افزود: در حال حاضر هیچ گونه نگرانی بابت مواد ضدعفونی در شهرستان وجود ندارد و سعی شده است ماسک و اقلام بهداشتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در اسرع وقت تامین گردد.

راعی گفت: پیش بینی می شود در اواسط فروردین سال 99 آینده، نقطه اوج بحران کرونا را با کمترین آسیب پشت سر گزاریم. در این شرایط با توجه به اقدامات انجام شده، انتظار مهم از مردم این است که در خانه بمانند و از تردد غیر ضرور جداً خودداری کنند.

وی افزود: شرط موفقیت در غلبه بر بیماری کرونا و نتیجه بخش بودن اقدامات انجام شده در گروِ همراهی مردم و «ماندن در خانه» است.

فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، در ادامه به اهمیت انعکاس اقدامات انجام شده این ستاد تاکید کرد و از رسانه خواست با انعکاس نظرات مردم و انعکاس به موقع کارهای انجام شده خادمان مردم در ستاد مقابله با بحران کرونا،این ستاد را بیشتر از گذشته یاری دهند.

راعی در خصوص تعطیلی فروشگاه های بزرگ شهر و بازار گفت: توصیه ستاد تاکنون رعایت بهداشت و تلاش برای کمتر شدن تردد و تجمع در مراکز خرید بوده است و اتخاذ چنین تصمیمی برای تعطیلی، در اختیار استان و مقامات بالاتر است و امروز پنجشنبه عصر طی جلسه ای به بررسی موضوع خواهیم پرداخت. هرتصمینی اتخاذ شود به اطلاع عموم خواهد رسید.

در ادامه این جلسه کمیته های ستاد مدیریت بحران کرونا در شهرستان به ارائه گزارش عملکرد زیرمجموعه خود پرداختند.

کمیته حمل ونقل، کمیته امنیت روانی، کمیته اطلاع رسانی، کمیته قضایی،کمیته پشتیبانی و کمیته سلامت و آموزش از جمله کمیته هایی بودند که به تشریح اقدامات خود برای مقابله با ویروس کرونا پرداختند.

ارائه بسته های آموزشی، آگاه سازی و فرهنگ سازی، ضدعفونی کردن معابر و مناطق، ادارات و سازمانها، پشتیبانی مراکز درمانی و بهداشتی و تامین مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی و اطلاع رسانی از جمله اقدامات کمیته های این ستاد بود که در این جلسه بصورت مختصر گزارش داده شد.

در ادامه دادستان شهرستان نجف آباد با تاکید بر حمایت قانونی و پشتیبانی قضایی از مصوبات این ستاد و لزوم مقابله با احتکار اقلام بهداشتی، اعلام کرد برای حفظ سلامتی مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

علی زارع افزود: در راستای رفع نگرانی خانواده ها و کاهش جمعیت زندانیان زندان نجف آباد، طی هفته های اخیر با رعایت تمامی قوانین و لحاظ کردن سلامت زندانیان، نزدیک به دویست و هفتاد نفر از زندانیان دارای سلامتی، مرخصی رفته اند.

در ادامه دکتر غیور رئیس شبکه بهداشت شهرستان و رئیس کمیته سلامت و آموزش و دبیر ستاد نیز در این جلسه با اشاره مستقر شدن گروه های غربالگری در ورودی های مختلف شهر از جمله در پلیس راه برای بررسی و پایش شرایط ایمنی و بهداشتی گفت: مدیریت شبکه بهداشت از چهل روز قبل کارگروه پیشگیری، پایش و مقابله با ویروس کرونا را در شهرستان تشکیل داده بود.

رئیس شبکه بهداشت و دبیر ستاد، ضمن تقدیر از پزشکان و پرستاران تلاشگر و تشکر از ائمه جمعه و جماعات در آگاه سازی مردم و نیز تشکر از شهرداری، بسیج، هلال احمر، لشکر۸ نجف اشرف و گروه های مردمی و جهادی در ضدعفونی کردن معابر و محلات و مبارزه با شیوع ویروس کرونا افزود: برگزاری شش جلسه آموزشی ویژه پایگاه های بسیج، ارائه آموزش های بهداشتی برای حدود ۲۳ هزار نیروی فعال در صنایع شهرستان طی حداقل ۹۰ جلسه آموزشی از جمله اقدامات شبکه بهداشت و این ستاد است.

غیور با اشاره به هماهنگی و پشتیبانی کامل این ستاد از مدیریت بیمارستان الزهرا و دیگر مراکز درمانی شهرستان، موضوع ادامه آموزش و آگاه سازی کارگران، کارمندان و آحاد مردم نجف آباد را مورد تأکید قرار داد گفت: همانطور که در دو جلسه قبلی با اصحاب رسانه تأکید کردم، شرط شکست دادن ویروس کرونا در شهرستان، همت مردم برای ماندن در خانه و خودمراقبتی است و باز هم از مردم خوب و فداکار نجف آباد و تمام شهرها و روستاها استدعا دارم ماندن در خانه و خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی را در اولویت قرار دهند.

دکتر غیور تصریح کرد: برای اطمینان حداکثری از ایمن بودن شرایط بهداشتی مبتلایان به کرونا، گاهی تا هفت خانواده مرتبط با یک بیمار را تحت نظر قرار می دهیم و به صورت منظم شرایط بهداشتی و سلامت آن ها را رصد می کنیم.

در ادامه این جلسه راعی فرماندار شهرستان و رئیس ستاد مقابله با بحران کرونا در پاسخ به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان، تعداد افراد مبتلا به کووید19 تا تاریخ 20 اسفند را 20 نفر و تعداد فوتی را یک نفر اعلام کرد.

راعی در پاسخ به سوالی در خصوص جلوگیری از موازی کاری سازمانها گفت: خوشبختانه با وحدت فرماندهی در ستاد مقابله با کرونا در شهرستان، کارها با هماهنگی کامل انجام شده و می شود و در خصوص عملیات ضدعفونی در مناطق شهرستان از گروهها و ستادهای مردمی با هماهنگی قبلی استقبال می کنیم و عملیات ضدعفونی کردن مناطق زیر نظر شهرداری و با حضور نیروهای مردمی بسیج به خوبی در جریان است.

راعی ضمن انتقاد از برخی افراد که در فضای مجازی دانسته یا نادانسته با انتشار شایعات روحیه مردم را تضعیف می کنند، گفت: از تلاش صادقانه اصحاب رسانه در انعکاس واقعیات تقدیر می کنیم.

وی تصریح کرد: اعضای ستاد با همدلی و روحیه جهادی در کنار پزشکان و پرستاران فداکار به خدمت رسانی به مردم خوب شهرستان دامه می دهند و از پیشنهادات و انتقادات سازنده نیز استقبال می کنیم.

راعی در پایان با اعلام اینکه «ستاد مردمی مقابله با کرونا» با تصویب ستاد مرکزی شهرستان از امروز در هلال احمر شروع به کار کرده است، بار دیگر از مردم خواست، در پویش «در خانه بمانیم» شرکت کرده و با ماندن در خانه موفقیت مقابله با ویروس کرونا را سرعت ببخشند. 

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما