plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
کد مطلب : ۸۱۷۲

آمریكا پایگاه حشدالشعبی عراق در استان انبار در مرز با سوریه را بمباران کرد

اندکی پس از انتشار خبر کشته شدن سه نظامی آمریکایی و انگلیسی در حمله موشکی به پایگاه التاجی در شمال بغداد، مواضع حشدالشعبی در بوکمال و داخل خاک سوریه هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت. منابع امنیتی عراق نیز وقوع این حملات در نزدیکی مرزهای عراق را تأیید کردند.
آمریكا پایگاه حشدالشعبی عراق در استان انبار در مرز با سوریه را بمباران کرد
به گزارش ایصال نیوز، تلویزیون دولتی سوریه از حمله هوایی آمریکا در ناحیه مرزی با عراق خبر داد که همراه با خسارات مادی بوده است. بنا بر گزارش ها، نیروی هوایی آمریكا چهارشنبه شب، پایگاه شبه نظامیان عراقی در منطقه مرزی «البوکمال» در استان انبار (مرز عراق با سوریه) را بمباران کرد.

اسکای نیوز نیز گزارش داد، "حملات هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی در منطقه روستای الخورای استان الانبار به وقوع پیوسته است". این که آیا گزارش ها در پاسخ به حمله دیشب افراد ناشناس به پیگاه التاجی هست یا نه هنوز رسماً اعلام نشده است. این حملات هوایی پس از حمله راکتی به پایگاه نظامی التاجی عراق که نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده در آن مستقر هستند، صورت گرفته است.

پیشتر دفتر رسانه ای عملیاتی ائتلاف، که توسط گروهی از کشورها به فرماندهی آمریکا در عراق و سوریه در حال فعالیت است، اطلاعات مربوط به موشک باران پایگاه نظامی التاجی عراق، که سربازان آمریکایی در آن مستقر هستند را تایید کرد.

 سرهنگ مایلز کوگینز سخنگوی ائتلاف مستقر در عراق روز چهارشنبه در توییتر اظهار کرد، بیش از 15 موشک کوچک(کاتیوشا) در داخل پایگاه نظامی التاجی عراق سقوط کرده است. همچنین با استناد به گزارش رویترز، احتمالاً در نتیجه حمله موشکی در روز چهارشنبه به پایگاه التاجی عراق، دو شهروند آمریکایی و یک شهروند بریتانیایی، جان باختند، حدود ده نفر از نیروهای ائتلاف نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما