plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۸۱۲۱

کاهش آمار فوتی‌ها در چین امیدواری به مهار کرونا در جهان را افزایش داد

در حالی که آمارها نشان می دهد در کشورهایی مانند ایتالیا و کره جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۴۹۲ و ۲۴۸ تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند این رقم در چین تنها ۴۰ نفر بوده است که ۳۶ تن آن هم در هوبی کانون شیوع کرونا ثبت شده است.
کاهش آمار فوتی‌ها در چین امیدواری به مهار کرونا در جهان را افزایش داد
به گزارش ایصال نیوز، کمیسیون ملی بهداشت چین امروز دوشنبه اعلام کرد؛ چهار فرد دیگر که در ۲۴ ساعت گذشته به کرونا مبتلا شده اند در استان گانسو واقع در شمال غرب چین ثبت شده است. این کمیسیون همچنین اعلام کرد در شبانه روز گذشته تنها ۲۳ تن بر اثر کرونا در چین فوت شده اند که تمامی آنها در استان هوبی بوده اند.

گزارش ها نشان می دهد برای دومین روز متوالی آمار مبتلایان و همچنین فوت شدگان بر اثر کرونا در خارج از استان هوبی، کانون شیوع کرونا به صفر رسیده است.

آمارها حاکی است در ایتالیا در ۲۴ ساعت گذشته فوت ۱۳۳ تن و ابتلای یک هزار و ۴۹۲ مورد جدید ثبت شده است. بر این اساس تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۷۳۷۵ نفر رسیده است.

در کره جنوبی نیز آمار کل مبتلایان به بیش از ۷۳۰۰ نفر و تعداد فوتی ها به ۵۰ تن رسیده است.

در ایران نیز تعداد مبتلایان پنج هزار و ۵۶۶ و فوتی ها ۱۹۴ و در آمریکا هم تعداد مبتلایان ۵۲۱ تن و آمار فوتی ها هم ۲۱ نفر اعلام شده است.

گفتنی است، براساس آمارهای منتشر شده ، وضعیت اپیدمیولوژیک ویروس کرونا در چین به تدریج در حال بهبود است.

مقامات بهداشتی جهان با توجه به اینکه که طی روز گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا در 25 منطقه از چین کشف نشده است، به کنترل و مهار «کووید19» امیدوارتر شده اند.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما