plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۸۱۱۷

۱۳۰ کشته و زخمی بر اثر تصادف خونین اتوبوس زوار عراقی در سوریه

در تصادف اتوبوس حامل زوار عراقی با یک تانکر حامل سوخت در در مسیر جاده ترانزیت حمص به دمشق، حداقل ۳۰ نفر کشته و ۱۰۰ تن زخمی شدند. کشته شدگان و مجروحان این حادثه دردناک همگی از اهالی کربلا بوده‌اند.
۱۳۰ کشته و زخمی بر اثر تصادف خونین اتوبوس زوار عراقی در سوریه
به گزارش ایصال نیوز، بر اثر سانحه رانندگی در تقاطع جاده‌های ترانزینی در ورودی استان دمشق موسوم جسر بغداد، ۳۰ شهروند عراقی جان باختند و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری صدا و سیما در دمشق با اعلام این گزارش افزود: شاهدان عینی اعلام کردند قربانیان این سانحه دلخراش، زوار عراقی هستند که برای زیارت بقاع متبرکه اهل بیت (ع) به سوریه سفر کردند.

همچنین، پلیس استان ریف دمشق اعلام کرد، گروه‌های امدادگران بلافاصله در محل وقوع سانحه حضور پیدا کرده و زخمی‌ها را به بیمارستان‌های شهر القطیفه و همچنین دو بیمارستان نظامی الشرطه و تشرین در نزدیک محل وقوع سانحه برای درمان انتقال وزارت کشور سوریه هنوز آمار نهایی این سانحه رانندگی را اعلام نکرده است. اما اداره پلیس شهر دمشق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این تصاف ناشی از اشکال فنی در سیستم ترمز کامیون بود؛ راننده تانکر سوخت قبل از رسیدن به ایستگاه بازرسی جسر بغداد، در سرازیری جاده، کنترل تانکر را از دست داد.

در این سانحه دلخراش، که روز شنبه رخ داد، علاوه بر تصادف تانکر سوخت با دو دستگاه اتوبوس، ده‌ها خودروی دیگر نیز خسارت دیدند.

تقاطع جسر بغداد محل تلاقی جاده ترانزیتی حمص به دمشق با جاده تدمر به دمشق است که به مرز‌های سوریه با عراق منتهی می‌شود. این تقاطع محل استقرار پلیس راه جاده‌های ترانزینی است، و در فاصله ۲۰ کیلومتری میدان عباسیین یکی از میدان‌های مرکزی شرق شهر دمشق قرار دارد.

همچنین به گزارش سومریه نیوز، امروز شنبه «عمار حکیم» رهبر جریان الحکمة عراق، با صدور بیانیه ای در نجف اشرف ضمن تسلیت به مردم عراق، این حادثه را مصیبتی بسیار اندوه‌بار و دردناک نامید و همه کشته شدگان و اکثر مجروحان حادثه تصادف سوریه را از اهالی کربلا اعلام کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما