plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۸۰۸۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد

آمار رسمی مبتلایان کرونا در استان اصفهان ۱۸۳ نفر است

ثبت 11 فوتی و 15 بهبود یافته در اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در اصفهان تا امروز (شانزدهم اسفند ماه) را اعلام کرد. یک زن باردار در میان مبتلایان به کرونا در اصفهان شناسایی شد.
آمار رسمی مبتلایان کرونا در استان اصفهان ۱۸۳ نفر است
به گزارش ایصال نیوز، آرش نجیمی در خصوص آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اصفهان، اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان به جز (آمار 205 نفر در کاشان و آران بیدگل) تا امروز (شانزدهم اسفند ماه) به ۱۸۳ نفر افزایش یافته است.

وی گفت: طبق آخرین آمار پاسخ تست ۷۳۲ مورد از افراد مشکوک به کرونا مشخص شده که از این موارد تست ۵۴۹ مورد منفی و متاسفانه تست ۱۸۳نفر مثبت اعلام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: از این تعداد ۱۱۵نفر مرد و ۶۸ زن هستند که متاسفانه یک زن باردار در میان آنها است.

نجیمی اظهار کرد: علاوه بر اصفهان، ۱۳ شهرستان دیگر اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند که تاکنون شهر اصفهان ۱۰۴مورد، اردستان ۸ مورد، چادگان یک مورد، خمینی شهر ۴ مورد، خوانسار ۳ مورد، سمیرم ۱ مورد، شاهین شهر ۵ مورد، شهرضا ۶ مورد، فریدن یک مورد، فلاورجان ۴ مورد، گلپایگان یک مورد، لنجان ۸مورد، مبارکه ۶ مورد، نایین ۶ مورد، نجف آباد ۱۵ مورد و نطنر ۱۰ مورد از قطعی کرونا در آنها ثبت شده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، متاسفانه تست کرونا ۱۱ نفر از افراد فوت شده، مثبت بوده است و تاکنون نیز ۱۵ نفر از افرادی که ابتلا قطعی به کووید- ۱۹ داشته اند از بیمارستان ترخیص و ۱۵۷ نفر هنوز بستری هستند.
کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از ۹۸ هزار نفر را درگیر کرده و بالای ۳ هزار تلفات داشته است. این ویروس تاکنون بیش از ۷۰ کشور را آلوده کرده است و در ایران از حدود سه هفته ای است اولین نمونه های ابتلا به این بیماری ثبت شد که براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز، کل موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدید در کشور ۴۷۴۷ و مجموع موارد فوتی آن ۱۲۴ تن گزارش شده و تعداد بهبودیافتگان این بیماری ۹۱۳ تن اعلام شده است.

کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود.

شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد. در روزهای بعد آمار مبتلایان در اصفهان اضافه و تاکنون ۱۸۳نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۱۱نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما