plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۷۹۹۹

چین شمار قربانیان کرونا را دو هزار و ۹۱۲ نفر اعلام کرد

کاهش چشمگیر قربانیان کرونا در چین
چین بامداد دوشنبه در تازه‌ترین گزارش خود، اعلام کرد که تعداد قربانیان ویروس‌کرونا در چین به دو هزار و ۹۱۲ نفر و شمار مبتلایان به بیش از ۸۰ هزار و ۲۰ تن افزایش یافته است. آمار جهانی مبتلایان به کرونا تاکنون از مرز ۸۵ هزار نفر عبور کرده است.
چین شمار قربانیان کرونا را دو هزار و ۹۱۲ نفر اعلام کرد
به گزارش ایصال نیوز، کمیسیون ملی بهداشت چین گفت که روز یکشنبه ۲۰۲ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده و ۴۲ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، ۱۹۶ نفر از کسانی که بتازگی به این ویروس مبتلا شدند در استان «هوبی» شناسایی شده‌اند. همچنین همه ۴۲ نفری که جانشان را از دست دادند، متعلق به این استان بودند.

بر اساس این گزارش، شمار مبتلایان به کرونا در ۲۰ روز گذشته بخصوص در مناطقی غیر از هوبی که کانون شیوع بیماری به شمار می‌آید، رو به کاهش گذاشته است.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. این ویروس به ۶۵ کشور از جمله کره جنوبی، ایران، فرانسه، ایتالیا، آلمان، آمریکا، مصر و سوئیس نیز سرایت کرده است.

این ویروس در آلمان ۱۳۰ نفر، در فرانسه بیش از یکصد نفر، در ایتالیا یک هزار و ۶۹۴ و در کره جنوبی بیش سه هزار نفر را مبتلا کرده است.

همچنین، اسپوتنیک بامداد دوشنبه از ثبت دومین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، در ایالت واشنگتن آمریکا خبر داد.

آمار رسمی ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران نیز تا ظهر یکشنبه (یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسید. همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/*
۵
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما