plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۷۹۹۳

درگذشت سیامند رحمان جهان ورزش را به سوگ نشاند

متاسفانه عصر امروز یکشنبه جهان پهلوان سیامند رحمان قویترین مرد جهان بر اثر ایست قلبی در بیمارستان نبی اکرم اشنویه جان باخت. اوج شاهکارهای او در مسابقات پارالمپیک ریو بود که توانست با رکورد افسانه‌ای 310 کیلوگرم، یک وزنه جاودانه را برای خود در تاریخ پارالمپیک جهان ثبت کند.
درگذشت سیامند رحمان جهان ورزش را به سوگ نشاند
به گزارش ایصال نیوز، جهان پهلوان سیامند رحمان قویترین مرد جهان عصر روز یکشنبه براثر ایست قلبی در بیمارستان نبی اکرم اشنویه جان باخت.

سیامند رحمان در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به اردوی وزنه‌برداری معلولان ایران دعوت شد. در سال ۲۰۱۲ در مسابقات پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ سیامند رحمان با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرم توانست رکورد وزنه‌برداری پارالمپیک در وزن ۱۰۰+ به میزان ۱۵ کیلوگرم و به ۲۸۰ کیلوگرم ارتقا دهد و به عنوان رکورددار پارالمپیک نام خود را ثبت کند.

وی پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۰ شهریور ۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.

او در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در نخستین حرکت، وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را که در اختیار خودش بود بشکند. این جهان پهلوان ایرانی با افتخار بعنوان وزنه بردار سنگين وزن دسته به اضافه 107 كيلوگرم، مدال طلای بازی های۲۰۱۸ آسيايی  جاكارتای اندونزی را بر گردن آويخت. 

سیامند رحمان که همواره با رکوردهای فوق العاده خود در دسته فوق سنگین وزنه برداری معلولین جهان و المپیک، نامش بر سر زبان ها بود، در اتفاقی تلخ و به صورت ناگهانی به خاطر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. این پسر قدرتمند ارومیه که همواره لبخند بر لب داشت و به خوش اخلاقی در میان پارالمپیکی‌ها مشهور بود، بارها رکورد جهان و پارالمپیک را با دستان توانمند خود جابجا کرد.

اوج شاهکارهای او به پارالمپیک ریو برمی‌گردد که توانست بالاتر از 300 کیلوگرم وزنه را بالای سر ببرد و با رکورد افسانه‌ای 310 کیلوگرم، یک وزنه جاودانه را برای خود در تاریخ پارالمپیک ثبت کرد.

سیامند رحمان که بارها در مصاحبه‌های خود از مشکلات‌اش برای جابجایی و تمرین در محل زندگی خود گفته بود، این روزها خود را آماده یک افتخارآفرینی دیگر در پارالمپیک توکیو می‌کرد تا شاید حتی رکورد افسانه‌ای 310 کیلوگرم را افزایش دهد، اما اجل به او مهلت نداد و در یک اتفاق تلخ و غم‌انگیز عصر امروز 11 اسفند در محل زندگی خود بخاطر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما