plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
کد مطلب : ۷۹۷۳

توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان امضاء شد

پس از یکسال مذاکرات فشرده عصر امروز آمریکا و طالبان توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند.
توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان امضاء شد
به گزارش ایصال نیوز، پس از یکسال مذاکرات فشرده عصر امروز شنبه، آمریکا و طالبان توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و «ملاغنی برادر» معاون سیاسی طالبان طی مراسمی در دوحه پایتخت قطر و در حضور مقامات و نمایندگان کشورهای مختلف توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند.

بر اساس این توافق قرار است نیروهای آمریکایی و خارجی تا به شرط پایبندی طالبان به کاهش خشونت در افغانستان 14 ماه آینده به طور کامل افغانستان را ترک کنند.

در همین راستا وزیر دفاع آمریکا در ارگ افغانستان همزمان با مراسم امضای توافق سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد در صورت عدم پایبندی طالبان به تعهدات خود، واشنگتن این توافقنامه را لغو خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، در مفاد توافقنامه میان آمریکا و طالبان آمده‌است که این توافق میان «امارت اسلامی افغانستان که از سوی آمریکا به رسمیت شناخته نمی‌شود و به نام طالبان شناخته می‌شود و ایالات متحدۀ امریکا» امضا شده است.

گفتنی است این توافقنامه هم برای تبلیغات انتخابات آتی ریاست جمهوری ترامپ اهمیت دارد و هم توجیه مناسبی برای کاهش حضور نظامیان امریکایی در افغانستان است. 

انتهای پیام/*
 
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما