plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۷۹۱۳
در نشست خبری رئیس شبکه بهداشت نجف آباد مطرح شد

علیرضا غیور: هنوز موردی از ابتلا به ویروس کووید19 در نجف آباد و تیران و کرون به ثبت نرسیده است

ماسک فقط برای افراد بیمار و سرماخورده ضروری است
رئیس شبکه بهداشت نجف آباد، امروز (چهارشنبه)، در یک نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان نجف آباد برای آموزش و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا - کویید 19 - توضیحاتی را ارائه کرد.
علیرضا غیور: هنوز موردی از ابتلا به ویروس کووید19 در نجف آباد و تیران و کرون به ثبت نرسیده است
به گزارش خبرنگار ایصال نیوز، دکتر علیرضا غیور با تبریک ایام ماه رجب و 5 اسفند روز نجف‌آباد و با گرامیداشت یاد شهدای نجف‌آباد در دفاع مقدس، در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت که با تلاش شبانه روزی و آموزش و آگاهی بخشی موثر کادر پزشکی و بهداشتی شهرستان نجف آباد، خوشبختانه هنوز موردی از ابتلا به ویروس کووید19 در شهرستان های نجف آباد، تیران و کرون به ثبت نرسیده است.

وی در ابتدا در مورد اقدامات آموزشی و آگاهی بخشی شبکه بهداشت نجف آباد گفت: شبکه بهداشت نجف آباد از دورترین روستاها تا مرکز شهر با دارابودن 51 مرکز بهداشتی و درمانی به بیش از 340 هزار نفر از شهروندان خدمات رسانی آموزشی و بهداشتی ارائه می دهد.

وی افزود: شبکه بهداشت نجف‌آباد با استفاده از تجربیات مقابله با آنفولانزای مرغی، سارس و مرس، به مردم اطمینان می دهد که آمادگی کامل پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را بطور کامل دارد.

غیور در پاسخ به پرسش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز در مورد تعداد احتمالی بیماران بستری مشکوک به کرونا در برخی مراکز درمانی نجف آباد، گفت: مسئول اطلاع رسانی، ارائه آمار و اتخاذ هر تصمیم پیشگیرانه مهم مانند تعطیلی مراکز، در استان و شهرستان، صرفاً روابط عمومی علوم پزشکی استان اصفهان است و در بخش کشوری نیز این مسئولیت بعهده روابط عمومی وزارت بهداشت می باشد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان نجف آباد در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد بیماران کرونایی در سطح جهان با رعایت بهداشت فردی و استراحت بهبود می یابند و با رعایت بهداشت و استراحت لازم، جای هیچ نگرانی نیست، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اقدامات پیشگیرانه مدیریت شهرستان در مقابله با شایعات فضای مجازی گفت: بسته های آموزشی و بهداشتی برای آگاهی بخشی در جهت پیشگیری از ویروس کرونا از طرف شبکه بهداشت شهرستان نجف آباد آماده و برای اصناف مختلف و مدارس و .... ارسال شده و یا در حال ارسال است. 

وی تأکید کرد: انتشار اخبار دروغ، شایعه و اغراق در توصیه های درمانی اثبات نشده و ارائه راهکارهای غیر تخصصی در جامعه، مهمترین آسیب های آموزشی است که همه مردم باید از آن پرهیز کرده و فقط به توصیه های وزارت بهداشت از طریق صدا و سیما توجه کنند.

غیور در پاسخ سوالی در مورد مشکل کمبود ماسک و برخی اقلام ضدعفونی کننده در تعدادی از داروخانه های سطح شهر گفت: هر سرما خوردگی نمی تواند نشانه ویروس کرونا باشد، بنابراین از بزرگ نمایی و ایجاد هراس و نگرانی کاذب در جامعه باید پرهیز گردد. در حال حاضر ماسک فقط برای افراد بیمار و سرماخورده ضروری است و برای همه افراد در حال حاضر استفاده از ماسک ضرورتی ندارد. ضمن اینکه بازرسی و کنترل های بهداشتی این شبکه در سطح شهر ادامه دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت نیز با همکاری وزارت صنعت و معدن بزودی مشکل کمبود برخی اقلام را برطرف خواهد کرد.  

رئیس شبکه بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص وضعیت بهداشتی مدارس و محل های تجمع افراد تصریح کرد: از جمله اقدامات ما در شبکه بهداشت شهرستان،برگزاری جلسات آموزشی برای مدیران مدارس، ائمه جماعات مساجد و مدیران ادارات و مراکزی که محل مراجعه و تجمع است بوده است و طی روزهای اخیر بوده آموزش های پیشگیری از ویروس‌کرونا گسترش بیشتری نیز یافته است.

غیور در ادامه با بیان اینکه مهمترین وظیفه فعلی، پاکسازی و گندزدایی سطوح و وسایل در سطح جامعه و مراکز عمومی مانند مدارس، اتوبوس‌ها و ارائه آموزش به مردم در این زمینه است؛ تصریح کرد: -در این رابطه- به‌شدت در حال پیگیری و اقدام هستیم.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان نجف آباد، در پایان ضمن تشکر از همکاری مردم و رسانه ها و تقدیر از زحمات پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و عوامل بهداشتی، بر ضرورت حفظ آرامش، جریان داشتن زندگی با امید و اعتماد و دوری از نگرانی های بی مورد، تأکید کردند.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما