plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۷۹۰۶

هشدار آمریکا درباره جهانی شدن ویروس‌کرونا

آمریکا از شهروندان خود خواست برای موج احتمالی کرونا آماده باشند
مرکز کنترل و مبارزه با بیماری‌ها در آمریکا (CDC)با اعلام هشدار نسبت به اینکه ممکن است شیوع کرونا به یک وبای جهانی و فراگیر تبدیل شود، از مردم آمریکا خواست که برای موج احتمالی کرونا آماده باشند. اولین سرباز آمریکایی مبتلا به ویروس‌کرونا، در پایگاه نظامی کره جنوبی شناسایی شد.
هشدار آمریکا درباره جهانی شدن ویروس‌کرونا
به گزارش ایصال نیوز، این هشدار مسئولان مرکز مبارزه با بیماریهای آمریکا«سی دی سی» در حالی است که «آلکس آزار»وزیر بهداشت آمریکا نیز دیروز سه شنبه از احتمال نفوذ و گسترش ویروس‌کرونا در آمریکا سخن گفت و افزود: اگرچه اعلام ممنوعیت سفر به کشورهای درگیر با ویروس کرونا باعث شد تا آمریکا وقت بیشتری برای کنترل و مقابله با این بیماری واگیر دار داشته باشد اما همچنان احتمال شیوع این ویروس خطرناک در آمریکا وجود دارد.

وی با اعلام اینکه منابع مالی اختصاصی وزارتخانه اش برای مقابله با بیماریهای واگیردار به سرعت در حال اتمام است، از بخش خصوصی آمریکا خواست که در امر مقابله با ویروس کووید19 مشارکت فعال داشته باشند.

براساس این گزارش، کاخ سفید نیز اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ، از کنگره خواسته است بودجه مکمل ۲.۵ میلیارد دلاری را برای مقابله با گسترش سریع ویروس کرونا از جمله بیش از یک میلیون دلار برای تهیه واکسن تصویب کند.

ترامپ مدعی است که وضعیت در ایالات متحده درخصوص کرونا کاملا تحت کنترل است. از سوی دیگر به گزارش رویترز، دکتر نانسی موسونیر مدیر مرکز ملی بیماری‌های ایمنی و تنفسی آمریکا با بیان اینکه الان دیگر موضوع احتمال شیوع بیماری کرونا در این کشور مطرح نیست تأکید کرد: مسئله اصلی، زمان آن است و مردم باید آمادگی روبرو شدن با این اخلال جدی در زندگی خود را داشته باشند.

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت اخیراً هشدار داده‌اند که احتمال همه گیر شدن و جهانی شدن این ویروس وجود دارد. اکنون بیش از 35 کشور از شناسایی و ثبت مبتلایان به این ویروس خبر داده اند. مبتلایان به این ویروس در جهان از مرز 80 هزار نفر فراتر رفته و آمار قربانیان نیز حدود 2800 مورد ثبت شده است.

«لاری کودلو»مشاور اقتصادی کاخ سفید نیز در مصاحبه با شبکه «سی ان بی سی» گفت: مسئولان بهداشتی آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی کامل دارند و این هشدارها و محدودیتها دلیل انتشار ویروس کووید19 در آمریکا نیست، این ویروس تا الان تحت کنترل است.

در همین حال بامداد چهارشنبه فرانس پرس از شناسایی اولین مورد ابتلای سربازان آمریکایی در کره جنوبی خبر داد. 
گفتنی است عده ای از مردم آمریکا از احتمال پنهان کاری در خصوص شیوع این ویروس در آمریکا و عواقب اطلاع رسانی دیرهنگام، ابراز نگرانی کرده اند.

انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما