plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۷۹۰۲
در نشست با تولیدکنندگان مواد بهداشتی

سخنگوی دولت: نیاز کشور به ملزومات بهداشتی مقابله با کرونا فراتر از شرایط موجود تأمین می شود

از این شرایط عبور خواهیم کرد
ربیعی تاکید کرد: خیر جمعی و منافع عمومی را در این زمینه باید مورد توجه داشته باشیم و می خواهیم در خصوص کرونا اقدامات یکپارچه و همسو داشته باشیم، هدف ما ایجاد آرامش در جامعه و اعتماد به نظام است.
سخنگوی دولت: نیاز کشور به ملزومات بهداشتی مقابله با کرونا فراتر از شرایط موجود تأمین می شود
به گزارش ایصال نیوز، علی ربیعی، در نشستی با تولیدکنندگان مواد شوینده، بهداشتی و ضد عفونی کننده که در حضور وزیر صمت برگزار شد، افزود: از وزیر صمت و معاونان ایشان برای اهتمامی که جهت برگزاری این جلسه و پیگیری تولید و تامین اقلام مورد نیاز داشتند، تشکر دارم.

وی اضافه کرد: رضا رحمانی، وزیر صمت بنا بر حکمی که از رییس جمهور داشته اند سریعا اقدامات لازم را این خصوص شروع کرده اند.

سخنگوی دولت خطاب به تولید کنندگان اضافه کرد: از شما تولیدکنندگان که در این شرایط حساس کنار دولت هستید سپاسگزاری ویژه ای می کنم. بی شک فداکاری تولید کنندگان در این است که اعلام آمادگی برای تولید شبانه روزی و اشباع بازار داشته اند.

ربیعی ادامه داد: کرونا ویروس، یک مساله جهانی است، به عبارتی نسبت به هیچ کشور و قومیتی تفاوت قائل نیست و همه ما در معرض خطر هستیم و با نوعی حاکمیت سلامت روان و تن روبرو هستیم و حتما باید بطور یکپارچه عمل کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این بیماری روی ابعاد مختلف اقتصادی مانند صادرات و روی کنش های اجتماعی مردم تاثیر دارد و در همین راستا با برخی زمینه های سودجویانه روبه رو هستیم.

ربیعی تاکید کرد: خیر جمعی و منافع عمومی را در این زمینه باید مورد توجه داشته باشیم و می خواهیم در خصوص کرونا اقدامات یکپارچه و همسو داشته باشیم، هدف ما ایجاد آرامش در جامعه و اعتماد به نظام است.

وی در ادامه تاکید کرد: بدون تردید داروی اصلی کرونا، اعتماد است و مهمترین عنصر اعتماد، فداکاری بخشی است و به همت مردم، دولت و دستگاه های مرتبط از این شرایط عبور خواهیم کرد.

سخنگوی دولت گفت: نظام در خصوص کرونا با صداقت با مردم رفتار کرد، کشورهایی که آمار واقعی را ندادند و صادق نبودند بزودی مشخص می شوند.

ربیعی با بیان اینکه امکان تولید مواد شوینده با ۳ برابر ظرفیت کنونی در کشور وجود دارد، گفت: شوکی که بر اثر این بیماری بوجود آمد شرایط را برای افزایش تقاضای مواد بهداشتی و ضدعفونی مهیا کرد و زمینه ساز رفتار سوداگرانه شد ، اما ظرفیت تولید به انداره کافی وجود دارد و جای نگرانی نیست. همچنین ظرفیت لازم برای اشباع بازار وجود دارد و در این خصوص اقدام خواهیم کرد و حتی مجوز برای تغییر خطوط تولید برای تامین اقلام‌مورد نیاز مرتبط با این ویروس نیز صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید در این حوزه به گونه ای است که حتی ظرفیت برای صادرات هم وجود دارد، بیان کرد: توان و کیفیت تولیدات مواد شوینده و بهداشتی و ضدعفونی و استانداردهای آنها کاملا بالا است و مسایل مرتبط با ارز و گمرک و ... مورد نظر واحدهای تولیدی در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می گیرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تا چند ماه آینده هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت، گفت: برخورد با افراد سودجو و سوداگر بازار در دستور کار است و مردم نیز در مصرف و عدم اشباع تقاضای بازار باید فداکارانه عمل کنند.

ربیعی تصریح کرد: ارز دولتی برای بخش بهداشتی برای سال آینده علیرغم همه محدودیت ها فراهم شده است و بخش دارو و تجهیزات پزشکی از جمله حوزه های مورد نظر جهت تخصیص ارز دولتی در سال آینده است.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : شاتا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما