plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۷۸۹۸

حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر درگذشت

تلویزیون مصر ساعتی قبل از درگذشت «محمد حسنی مبارک» رئیس‌جمهور پیشین این کشور در سن 92 سالگی خبر داد. دیروز علاء مبارک از وخامت حال پدرش در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های قاهره خبر داده بود.
حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر درگذشت
به گزارش ایصال نیوز، «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور پیشین مصر که در سال ۲۰۱۱ طی انقلاب مردمی از قدرت کنار گذاشته شد، امروز سه‌شنبه در سن 92 سالگی و در اثر بیماری و کهولت سن درگذشت. به گزارش الجزیره به نقل از یک مقام امنیتی مصر، حسنی مبارک امروز سه شنبه در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان نظامی «الجلاء» در قاهره پایتخت مصر فوت شد.

ساعتی قبل برخی مقامات و شخصیتهای مصری با حضور در بیمارستان الجلاء قاهره به دو فرزند وی علا و جمال مبارک تسلیت گفتند. دیروز علاء مبارک از وخامت حال پدرش در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان‌ خبر داده بود.

تلویزیون رسمی مصر نیز دقایقی پیش خبر درگذشت حسنی مبارک را اعلام کرد. حسنی مبارک ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ پس از گسترش اعتراضات مردمی و انقلاب این کشور علیه رژیم دیکتاتوری او مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد و پس از آن زندانی شد و به اتهام قتل انقلابیون، اختلاس و اتهام فساد مالی زندانی شد. پس از روی کار آمدن «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، دادگاه این کشور رأی به تبرئه مبارک از تمامی اتهاماتش داد و در نهایت مبارک از بیمارستان نظامی آزاد شده و به منزلش بازگشت.

حسنی مبارک در یک ماه گذشته به دلیل بیماری معده در بیمارستان نظامی الجلاء بستری و از آغاز هفته جاری به دلیل وخامت اوضاع جسمی، در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود. 

«فرید الدیب» وکیل خانوادگی حسنی مبارک، اعلام کرد؛ مقامات مصری در حال برنامه ریزی برای برگزاری مراسم رسمی نظامی تشییع جنازه او هستند.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما