plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۷۸۶۸
در پی تایید شیوع کرونا در ایران

برخی کشورها پرواز از مبدأ ایران را به حالت تعلیق درآوردند

بستن برخی مرزهای زمینی توسط همسایگان
مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: تاکنون ترکیه، گرجستان، عراق و کویت پروازهای ایران به کشورشان را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده‌اند و به گفته مقامات این کشورها، این اقدام در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است
برخی کشورها پرواز از مبدأ ایران را به حالت تعلیق درآوردند
به گزارش ایصال نیوز، در پی انتشار اخباری مبنب بر لغو پروازهای ایرانی و جلوگیری از ورود اتباع ایرانی به برخی کشورها از جمله لغو پرواز روز(یکشنبه، ۴ اسفند) تهران – تفلیس، علی کاشانی، مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چیزی که تاکنون به صورت قطعی اعلام شده است، این‌که ترکیه، گرجستان، عراق و کویت تا اطلاع ثانوی پروازهای ایران به کشورشان را لغو کرده‌اند اما این اتفاق ادامه‌دار نبوده و پروازها دوباره از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: مسئولان کشورهای مذکور دلیل این اقدام را جلوگیری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشورشان اعلام کرده‌اند و به همین سبب پروازهای خارجی به این مقاصد فعلا انجام نمی‌شود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) همچنین گفت: تاکنون چهار کشور مذکور پروازهای ایران را به سمت کشور خود لغو کرده‌اند و اطلاعیه رسمی از سوی کشور دیگری اعلام نشده است. اما ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی موظفند که مسافران را از هرگونه تغییرات در پروازشان مطلع کنند و مردم نیز بهتر است قبل از عزیمت به سمت فرودگاه، اطلاعات لازم را در مورد سفرشان کسب کنند.

از سوی دیگر، سخنگوی گمرک ایران از بسته شدن مرزهای مسافری و باری دو کشور ترکیه و افغانستان با کشورمان خبر داد. لطیفی با بیان این‌که تمامی مرزهای ایران و ترکیه از روز(یکشنبه، ۴ اسفند) از طرف دولت ترکیه بسته شده است، اظهار کرد: وزیر کشور ترکیه در مصاحبه‌ای گفته که این تصمیمات به دلیل تقویت شرایط سلامتی در این کشور اتخاذ شده است.

وی افزود: از ساعت ۱۳ روز (یکشنبه، ۴ اسفند) تمامی مرزهای بین کشور ایران و ترکیه از سوی دولت ترکیه بسته شده، اما با رایزنی‌های انجام شده افرادی که در گمرک منتظر مانده بودند، قرار شد که کار ورود و خروج‌شان انجام شود.

سخنگوی گمرک ایران از رایزنی مقامات ایران و ترکیه برای انجام عملیات ورود و خروج کامیون‌هایی که در مرز این دو کشور متوقف شده‌اند خبر داد و تصریح کرد: در تلاشیم که کامیون‌هایی را که در مرز دو کشور متوقف شده‌اند، با هماهنگی مقامات ترکیه کارشان را انجام دهیم تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

به گفته لطیفی، زمان مشخصی برای بازگشایی مرزهای ایران و ترکیه از سوی دولت ترکیه اعلام نشده است.

وی همچنین از تصمیم شورای امنیت ملی کشور افغانستان برای بستن مرزهای مسافری و باری با کشور ایران خبر داد و گفت: شورای امنیت ملی افغانستان مصوبه‌ای را برای بسته شدن مرزهای این کشور با ایران داشته که البته هنوز از یکی از مرزها عملیات ورود و خروج مسافر انجام شده و در حال حاضر ممنوعیت ورود و خروج باری فقط برای محصولات تخم‌مرغ، گوشت مرغ و گوشت قرمز اعمال شده است.

سخنگوی گمرک ایران به نقل از شورای امنیت کشور افغانستان، دلیل بسته شدن مرزهای ایران و افغانستان را، جلوگیری از ورود کروناویروس به این کشور اعلام کرد.

همچنین به گزارش یورونیوز، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند، گذرگاه ترانزیت و بازار مشترک این منطقه مرزی بسته شده و فعالیت‌های تجاری و مسافرتی به حالت تعلیق درآمده است.

از هفت همسایه‌ای که با ایران مرز مشترک زمینی دارند، پنج همسایه یعنی عراق، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان و پاکستان تدابیری را برای محدودیت رفت و آمد با ایران به اجرا گذاشتند که از بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی تا توقف پروازها به مبدأ و مقصد ایران در نوسان بوده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما