plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۷۸۴۹

افزایش آمار قربانیان ویروس کرونا در چین، ایران و کره جنوبی

هشدار چین دربارۀ احتمال بازگشت کویید 19 به بدن برخی از درمان شدگان
چین و کره جنوبی و ایران همچنان از افزایش آمار مبتلایان به ویروس‌کرونا خبر می دهند. مقامات بخش بهداشت عمومی استان سیچوآن چین اعلام کردند که یکی از مبتلایان به «کووید19» در این شهر که پس از درمان مرخص شده بود، بار دیگر با مثبت بودن آزمایش کرونا، به بیمارستان برگردانده شد
افزایش آمار قربانیان ویروس کرونا در چین، ایران و کره جنوبی
به گزارش ایصال نیوز، مقامات بهداشت استان هوبی بامداد یکشنبه از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا و رسیدن آمار تلفات به دو هزار و 400 نفر خبر دادند.

به گزارش رویترز، بر اساس گفته‌های مقامات بهداشتی چین، تعداد کل افراد مبتلا شده به ویروس کرونا نیز با افزایش روبرو شده است و به 77 هزار نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار کمیسیون بهداشت و درمان استان هوبی چین، 17هزار نفر از مبتلایان به ویروس کورنا تاکنون بهبود یافته‌اند.

بر اساس این گزارش در 24 ساعت گذشته مجموعاً 630 مورد جدید ابتلا به ویروس کووید19 در استان هوبی به مرکزیت شهر ووهان ثبت شده است. همچنین در همین مدت تا بامداد یکشنبه 96 نفر بر اثر بیماری ویروس کرونا در استان هوبی جان باخته‌اند.

مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در ادامه اقدامات کنترلی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مقررات سختگیرانه‌تری برای تردد در استان هوبی به اجرا گذاشته اند.

به گزارش یورونیوز، مقامات بهداشتی چین نسبت به احتمال عودت مجدد علائم ویروس‌کرونا هشدار دادند.

این هشدار به دنبال مشاهده مجدد علائم این ویروس در یکی از درمان شدگان داده شد. آزمایش دوباره از این فرد، طی معایناتی انجام شد که 10 روز پس از ترخیص او از بیمارستان صورت گرفت، مثبت اعلام شد.

مقامات بهداشت عمومی این شهر در بیانیه‌ای اعلام کردند که در برخی دیگر از مناطق نیز، موارد مشابهی گزارش شده است. البته این باور نیز وجود دارد که نتیجۀ مثبت آزمایش این بیماران پس از ترخیص، احتمالا به دلیل اختلاف در نمونه‌ها باشد که گاه از بینی و گلو و گاه از ریه گرفته می‌شود.

کمیسیون بهداشت ملی چین تاکید دارد که بیماران بهبود یافته باید تا 14 روز پس از درمان کامل نیز بر وضعیت سلامت خود نظارت داشته باشند، ماسک بزنند و به دلیل خطرات ناشی از ارتباط دوباره با فردی بیمار، از حضور در فضاهای باز و اماکن عمومی خودداری کنند.

همزمان گزارش‌ها حاکی از افزایش شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در دیگر کشورهای جهان است؛ موارد ابتلا به این بیماری دست‌کم در 26 کشور دیگر به ثبت رسیده و در خارج از مرزهای چین منجر به مرگ دست‌کم 15 نفر شده است.

به گزارش اسکای نیوز، در کرۀ جنوبی  123مورد جدید آلوده به کرونا ثبت شد و به این ترتیب شمار مبتلایان به این بیماری تا اواسط روز شنبه به556 نفر و تعداد تلفات به 4 نفر رسید. در ایتالیا نیز 17 مورد مبتلا به «کووید-۱۹» ثبت شده و دست‌کم یک نفر جان باخته است.

در ایران وزارت بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد، تاکنون 28 نفر در کشور به ویروس‌کرونا مبتلا شده و 5 نفر نیز بر اثر این ویروس فوت کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شیوع ویروس کرونا در استان‌های قم، مرکزی، گیلان و تهران منجر به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در این استان‌ها و برخی استان‌های همجوار شده است.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما