plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۷۸۲۰

ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت

واکنش همتی به اقدام اف ای تی اف
کارگروه ویژه اقدام مالی امروز جمعه ایران را در فهرست سیاه خود قرار داد. رئیس کل بانک مرکزی به حضور ایران در لیست سیاه FATF واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت:«چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد».
ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت
به گزارش ایصال نیوز، کارگروه ویژه اقدام مالی علیه تروریسم موسوم به «FATF» امروز جمعه دوم اسفند ماه، در پایان نشست دوره ای خود در پاریس، تعلیق قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در لیست کشورهای غیر همکار «FATF» را لغو کرد.

ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در راستای راهبرد «فشار حداکثری» و تکمیل پازل جنگ تمام عیار هیبریدی علیه ملت ایران، بیشترین تلاش را در خصوص داشته اند.

اگرچه آمریکا و متحدان این کشور تلاش دارند که با اقدامات رسانه ای گسترده نقش FATF را در وضعیت اقتصادی ایران حیاتی جلوه دهند لیکن واقعیت این است که بدلیل تحریمهای ظالمانه و غیر قانونی آمریکا و همچنین بی عملی اتحادیه اروپا، محدودیتهای مرتبط با تعاملات بانکی ایران به دلیل تحریمهای یک جانبه آمریکا بوده و حتی در صورت عضویت ایران در « اف ای تی اف »نیز گشایش قابل توجهی در این خصوص ایجاد نخواهد شد.

در واکنش به این اقدام گروه مالیFATF، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حساب توئیتری اش نوشت: «عملکرد بانک مرکزی در یکسال گذشته این اطمینان خاطر را نزد مردم ایجاد کرده که چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.»

انتهای پیام.*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما