plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۷۷۹۱

مخالفت روسیه با بیانیه سازمان ملل درباره آتش بس در ادلب

منابع دیپلماتیک از مخالفت روسیه با بیانیه سازمان ملل درباره آتش بس در شمال غربی سوریه خبر دادند.
مخالفت روسیه با بیانیه سازمان ملل درباره آتش بس در ادلب
به گزارش ایصال نیوز تلاش اروپا و آمریکا برای صدور بیانیه سازمان ملل در خصوص درخواست برقراری مجدد آتش بس در ادلب سوریه بن نتیجه ماند.

شبکه اسکای نیوز به نقل از منابع دیپلماتیک بلندپایه، روسیه با توجیه اینکه نباید به تروریست ها و تنش آفرینی ترکیه در ادلب سوریه فرصت جدیدی داده شود، با بیانیه سازمان ملل درباره آتش بس در شمال غربی سوریه مخالفت کرد.

بر اساس این گزارش، روسیه در حمایت از دولت سوریه، بیانیه شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار آتش بس در ادلب شده بود را در شرایط فعلی رد کرد.

گفتنی است، روز چهارشنبه شورای امنیت نشستی را با محوریت موضوع ادلب برگزار کرد که در آن «گیر پدرسون»نماینده سازمان ملل در امور سوریه، بدون محکوم کردن ترکیه در تجاوز به اراضی سوریه، خواستار توقف تنش در ادلب شد.

«کلی کرفت» نماینده آمریکا در شورای امنیت نیز با اشاره به سخنان مقامات روسی گفت: اظهارات مقامات روسی که ترکیه را به افزایش تنش در شمال غرب سوریه متهم می کنند را قطعا رد می کنیم. شک نداریم که مسئول اصلی این امر حکومت اسد و روسیه است. برای اجرای توافق نامه سوچی و برقراری آتش بس به صورت هماهنگ با ترکیه به تلاشهایمان ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما