plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۷۷۹
استاندار مرکزی در جلسه فوق العاده شوراي هماهنگي مديريت بحران استان:

تدابير لازم براي كنترل آب مخازن سدهاي استان اتخاذ شده است/آماده باش شهرداران مناطق شهر اراك براي مقابله با حوادث احتمالی

در تمامی ۱۲ شهرستان استان مرکزی ستاد مدیریت بحران تشکیل شده است
آقازاده استاندار مرکزی در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مديريت بحران استان با اعلام اینکه اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ناایمن بودن سازه‌های آبی و سدهای استان صحت ندارد، تاکید کرد: با وجود شدت بارندگی‌های شبانه روز اخیر مشکلی در این استان رخ نداده و تدابير لازم براي كنترل آب مخازن سدهاي استان اتخاذ شده است.
تدابير لازم براي كنترل آب مخازن سدهاي استان اتخاذ شده است/آماده باش شهرداران مناطق شهر اراك براي مقابله با حوادث احتمالی
به گزارش ایصال نیوز به نقل از وزارت کشور، آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: ظرفیت سد کمال صالح شازند ۱۱۰ میلیون متر مکعب است که بعد از چند سال اکنون پر شده و سرریز کرده است و آب اضافه از دریچه های آن به مناطق مشخص هدایت می شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: سد الغدیر ساوه نیز ۲۵۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد که اکنون ۱۰۰ میلیون متر مکعب آن آبگیری شده و امید است با بارندگی های اخیر حجم بیشتری آب برای مصارف تابستانی منطقه در آن ذخیره شود.
آقازاده عنوان کرد: شماری سد خاکی با قدمت حدود ۳۰ سال و مربوط به دهه ۶۰ در این استان وجود دارد که حجم نگهداری آب آن ها پایین و حداکثر تا ۵۰۰ هزار متر مکعب است که اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای آن ها اعمال شده است.
وی توضیح داد: یکی از این بندهای خاکی در بخش مرکزی اراک، دیگری در بخش مرکزی کمیجان و دیگری در شازند قرار دارد که آب آن ها کنترل شده و خطری منطقه را تهدید نمی کند و تدابیر کاهش خسارت در شرایط احتمالی نیز دیده شده است.
استاندار مرکزی عنوان کرد: در تمامی ۱۲ شهرستان استان مرکزی ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و تمامی نقاط قوت و ضعف و تحلیل اطلاعات لحظه ای فرمانداری ها در ستاد مدیریت بحران استانداری انجام می شود.
آقازاده بیان کرد: تنها نگرانی در شرایط حاضر با تشدید بارندگی در ۲۴ ساعت آتی در حوزه زیرگذرهای جاده های اصلی است که اگر حجم بارندگی ها افزایش یابد ممکن است آبراهه ها با مشکل مواجه شده و مسیرهای تردد دچار آبگرفتگی شود که در این زمینه نیز با شهرداری ها، بخشداری و دهیاری های منطقه پیش بینی های لازم صورت گرفته و به محض بروز کوچکترین معضل اقدامات تخلیه آب آغاز می شود.
وی ادامه داد: مسیر اراک - داودآباد در محل کویر میقان و ۲ روستا در شهرستان کمیجان در معرض آبگرفتگی هستند که تاکنون خسارتی به خانه های روستایی وارد نشده و شرایط در کنترل است.
گفتنی است دومین جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مديريت بحران استان نیز در اولین ساعت از بامداد سه شنبه ۶ فروردین ماه به منظور اتخاذ تدابیر لازم در راستای پيشگيری و هماهنگی بين بخشی به ریاست استاندار مرکزی و  با حضور سردار فرماندهی سپاه روح الله، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار جدید اراك و مديران كل مربوطه برگزار شد.
در این جلسه پس از ارائه گزارش مديركل هواشناسی و مدير كل آب منطقه ای استان از وضعيت دبی رودخانه ها و بارش باران، مقرر شد شهرداران مناطق شهر اراك در آماده باش کامل بوده و نسبت به شيفت بندی پرسنل شهرداری جهت پاكسازی و بازگشایی راه عبور محور رودخانه اراک اقدام نمایند.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما