plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۷۶۸۸
در خطبه های نماز جمعه تهران

صدیقی: برخی‌ها می‌خواهند نسبت جمهوریت و ولایت را در نظام ما کم و زیاد کنند

مجلسی می‌خواهیم که بازرسی‌های مناسب داشته باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: قبل از انقلاب مردم در سرنوشت خودشان نقشی نداشتند و به حساب نمی‌آمدند. برخی‌ها می‌خواهند نسبت جمهوریت و ولایت را در نظام ما کم و زیاد کنند. نظام ما نظام امامت و ولایت است.
عکس از وحید احمدی
عکس از وحید احمدی
به گزارش ایصال نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۵ بهمن تهران گفت: تقوا یک دژ شکست‌ناپذیر و یک مامن مطمئن برای انسان است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: کسی که در زندگی رعایت خدا را انجام دهد و تحصیل رضای او محور حرکات و سکناتش باشد، خداوند متعال با او معیت و همراهی و رفاقت دارد.

وی با بیان اینکه قلب، بارگاه خدا و حرم حق الهی است و نباید آن را آلوده کنیم، گفت: باید دل‌های خود را پاک کنیم و آن‌گاه خداوند متعال را با چشم دل خود ببینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به در پیش بودن میلاد مسعود حضرت صدیقه طاهره(س) و امام خمینی (ره) گفت: پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه را می‌بویید و وقتی دلیل این کار را از ایشان می‌پرسیدند، این پاسخ را می‌شنیدند که «هر وقت شوق بهشت پیدا می‌کنم فاطمه را می‌بویم چرا که بوی بهشت می‌دهد».

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک انسان کامل بود که همه اعضا و جوارح او در خدمت خدا بود، گفت: «انسانیت» زن و مرد ندارد و حضرت زهرا(س) نمونه یک انسان کامل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جز به رضای خدا فکر نکرد، گفت: نوع تعامل حضرت فاطمه(س) با پیامبر اکرم(ص)، مادری کردن برای او بود.

وی با بیان اینکه امروز باید خانواده‌ها دخترانی مسئولیت‌پذیر، خداترس، عاشق خدمت به خانواده و نمازخوان تربیت کنند، گفت: همسرداری حضرت فاطمه(س) نمونه‌ای برای تمام تاریخ است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه افزایش آمار طلاق در جامعه، هم قصور ماست، هم قصور آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، هم قصور رسانه‌ها و هم قصور اندیشمندان و کارشناسان، عنوان کرد: همسرداری و بچه‌داری، رسالت اول زن است که هیچ چیز جای آن را نمی‌گیرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر وجود تقوای سیاسی در کشور به عنوان یک امر لازم و ضروری، گفت: مگر این میزها چقدر اعتبار و تاریخ دارد؟ اگر انسان بداند امانت‌دار خداست، این میزها برای او وحشتناک می‌شود. آیا این درست است که آدم به جای خدمت، حاشیه سازی کند و پرچم های انحرافی بلند کند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه مردم ما بیش از ۴۰ سال است که در بیش از ۵ هزار نقطه، سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند و هیچ‌وقت آمار آن کاهش ندارد، گفت: برخی دائما سعی می‌کنند دو قطبی‌سازی در جامعه ایجاد کنند، اما هیچ‌گاه موفق نمی‌شوند. انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب برای مستضعفان بود و دیدیم که در ۲۲ بهمن عکس هیچ حزب و جناحی در کار نبود. طبق آمار، در برخی شهر‌ها مانند یزد و کرمانشاه، گزارش‌ها افزایش آمار راهپیمایان ۲۲ بهمن تا ۳۰ درصد را نشان داد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب طاغوت‌ستیز و استکبارستیز است لذا جشن سالانه انقلاب یک پدیده بی بدیل و نعمت مستمر پروردگار متعال است، گفت: دشمن یک سال زحمت می‌کشد و فکر می‌کند که مردم انقلاب را رها کرده اند. آنگاه مردم در یک روز ۲۲ بهمن همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: قبل از انقلاب مردم در سرنوشت خودشان نقشی نداشتند و به حساب نمی‌آمدند. برخی‌ها می‌خواهند نسبت جمهوریت و ولایت را در نظام ما کم و زیاد کنند. نظام ما نظام امامت و ولایت است. مردم جان‌شان «رهبری» است همانگونه که شهید سلیمانی سه قسم جلاله خورد و گفت: والله والله والله عاقبت به خیری شما در همراهی شما با حکیمی است که سکان‌دار انقلاب است.

وی ادامه داد: ما باید مجلسی در تراز عظمت ملی ما و در تراز شهید سلیمانی داشته باشیم. شهید سلیمانی بیدارگر و هدایت‌گر بود و دل های مردم با خداوند متعال ممزوج کرد. نمایندگانی می‌خواهیم که هم امین و امانت‌دار انقلاب باشند و با چشم و ابروی بیگانگان توافق‌نامه‌های آنچنانی امضا نکننند. نمایندگانی می‌خواهیم که به وزرای پرونده‌دار رای ندهند. نمایندگان مجلس باید شجاعتی مثل شجاعت سردار سلیمانی داشته باشند که گفت: آقای ترامپ قمارباز، حریف تو من هستم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید در معرفت، عبادت، زهد، روحیه خدمتگزاری و سر زدن به زاغه‌نشین‌ها نمونه باشند، تاکید کرد: دیانت، امانت، صداقت، خدمت، شجاعت و بصیرت، از لازمه‌های یک نماینده مجلس است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید تناسب اولویت‌ها و نیازها در جامعه را تشخیص دهند و بر مبنای آن عمل کنند، گفت: ما مجلسی می‌خواهیم که دولت را کنترل کند و بازرسی‌های مناسب داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با بیان اینکه معامله قرن، یک افتضاح و رسوایی برای مقامات بی آبرو و رسوای آمریکا و اسرائیل است، تاکید کرد: معامله قرن از همان قدم اول شکست خورده است و مایه خیزش جدید فلسطینی‌های به غارت رفته شده است. معامله قرن در دنیای اسلام یک خیزش جدیدی را به پا کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه امروز مردم در گیلان گرفتار برف هستند، گفت: مسئولان زحمت می‌کشند ولی حالا چرا؟ این بحران‌ها باید پس از پیش‌بینی‌های هواشناسی، پیش‌بینی می‌شد. مسئولان باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. امروز هم از مسئولان و هم از آحاد مردم تقاضا داریم به وضعیت مردم گیلان رسیدگی کنند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما