plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۷۶۳۵
العین 0 - 4 سپاهان

شاهکار سپاهان اصفهان در امارات با یک برد دلچسب

درخشش محمد محبی در اولین حضور آسیایی
تیم فوتبال سپاهان با انجام یک بازی تحسین برانگیز موفق شد، با چهار گل العین را در هم بکوبد و شروعی طوفانی در بازگشت به رقابت های آسیایی رقم بزد.
شاهکار سپاهان اصفهان در امارات با یک برد دلچسب
به گزارش ایصال نیوز، سپاهان دیرور در امارات قوی و شاداب و بی نقص بازی کرد. از شروع بازی می شد فهمید سپاهان برتری نسبی ای بر میزبان خود دارد و در دقیقه ٣٨ شاگردان امیر قلعه نویی روی ارسال بی نقص سعید آقایی و ضربه سر محمد محبی مزد تلاششان را گرفتند و با پیروزی به رختکن رفتند. 

اما اوج ماجرا در نیمه دوم رقم خورد؛ جایی که هنوز شاگردان پدرو مانوئل به خودشان نیامده بودند که گل دوم را ٣٠ ثانیه پس از سوت آغاز نیمه دوم دریافت کردند و پنج دقیقه بعد هم گل سوم روی همکاری سعید آقایی و بغل پای سروش رفیعی به ثمر رسید تا کسب هر سه امتیاز برای سپاهان خیلی زود قطعی شود.

در ادامه پدرو مانوئل اگرچه سعی داشت با تغییر تاکتیک سه گل خورده را جبران کند، اما بازیکنان سپاهان در فاز دفاعی بی نقص و بدون اشتباه کار کردند و روی نقطه قوتشان که ارسال از جناحین است، در دقیقه ٧٨ با ضربه محمد طیبی روی ارسال امید نورافکن به گل چهارم رسیدند.

سپاهان که سه سال دوری از رقابت های آسیایی را تحمل کرده بود، با امیر قلعه نویی مربی کاربلدش، درخششی فوق العاده در بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا داشت و حالا نیامده برای مدعیان فوتبال آسیا خط و نشان کشید.

العین - سپاهان؛ هفته اول رقابت‌های های لیگ قهرمانان آسیا/ ورزشگاه هزاع بن زاید العین امارات
داور: کی مورو هی رو کی کمک داوران: او چی شین جی و نی شی هاشی ایسا. همچنین احمد یعقوب ابراهیم از کشور اردن داور چهارم این دیدار است .

ترکیب العین امارات:
خالد عیسی سالم عبدالله اسماعیل احمد سوکاسا شیوتانی سعید جمعه فلاح ولید احمد برمان بندر الاحبابی کایو کانیدو اسلام خان لابا کودجو

ترکیب سپاهان ایران:
پیام نیازمند مرتضی منصوری محمد طیبی شایان مصلح سعید آقایی مهدی کیانی امید نورافکن سروش رفیعی محمدرضا حسینی (٧٠ سجاد شهباززاده ) محمد محبی کی روش استنلی ( ٧٧ علی قربانی )

شرح گل:
سپاهان (١-٠): در دقیقه ٣٨ ارسال دقیق سعدی آقایی در دهانه دروازه به محمد محبی رسید و این بازیکن با جایگیری خوبی که داشت، گل اول بازی را با ضربه سر ثبت کرد.

سپاهان (٢-٠): چند ثانیه از شروع نیمه دوم نگذشته بود که توپ پس از ضربه سر محکم محمد طیبی از میانه زمین با اشتباه مدافع العین به استنلی کی روش رسید و این مهاجم برزیلی به خوبی از این موقعیت استفاده کرد و گل دوم بازی را در دقیقه ۴۶ ثبت کرد.

سپاهان (٣-٠): باز هم حرکت از سمت چپ خط دفاعی سپاهان و باز هم یک ارسال دقیق دیگر از سعید آقایی. مدافع چپ سپاهان البته اینبار برخلاف گل اول توپ را روی زمین برای سروش رفیعی مهیا کرد و خرید جدید امیرقلعه نویی با یک بغل پای ساده دروازه خالد عیسی را در کمال ناباوری برای مرتبه سوم در دقیقه ۵٢ باز کرد.

سپاهان (۴-٠): ارسال امید نورافکن از سمت راست خط دفاعی العین، اینبار با ضربه سر محمد طیبی پیش تاخته به گل چهارم طلایی پوشان تبدیل شد تا سپاهان در آستانه کسب یک پیروزی فراموش نشدنی قرار بگیرد.

شرح بازی :
شاگردان امیر قلعه نویی در نیمه اول نمایش بسیار خوبی داشتند و این عملکرد خوب در دقیقه ٣٨ به گل ختم شد تا سپاهان با پیروزی نیمه اول را به رختکن برود. طلایی پوشان اصفهانی طی نیمه اول، مهاجمان العین را مجبور به ارسال از کناره ها کردند و نیازمند چندبار با خروج های به موقع و مطمئن خطرهای احتمالی را از بین برد. البته سپاهانی ها موقعیت های دیگری نیز در نیمه اول ایجاد کردند که تنها یکی از آنها به گل تبدیل شد.

نیمه دوم با دو گل زودهنگام برای سپاهان همراه شد تا بنفش های العینی قید امتیاز گرفتن از سپاهان را بزنند. پس از گل سوم امیرقلعه نویی سعی کرد با تعویض هایی که انجام می دهد، تعادل را در بازی حفظ کند و موفق به این کار هم شد تا علاوه بر حفظ اندوخته سه گله، در دقیقه ٧٨ گل چهارم هم ثبت شود و سنگین ترین شکست العین مقابل نمایندگان ایران با ارائه یک بازی تحسین برانگیز و خیره کننده رقم خورد.

بهترین بازیکن زمین:

انتخاب از میان ١١ بازیکنی که تمامشان وظایف محوطه توسط امیر قلعه نویی را به بهترین شکل انجام دادند، کار سختی است؛ با این حال می توان به عملکرد بسیار خوب محمد محبی در اولین حضور آسیایی اش اشاره کرد؛ بازیکنی که گل اول را ثبت کرد و چند مرتبه دیگر هم می توانست گلزنی کند. این بازیکن جوان و تنومند، خطری دائمی روی دروازه العین بود. همچنین باید به سعید آقایی نیز اشاره کرد؛ بازیکنی که پس از جذب مهدی ترکمان و حضور شایان مصلح کمتر به او بازی می رسید ولی امیرقلعه نویی در مقابل العین نشان داد که مخالفتش با جدایی مدافع چپ ٢۵ ساله اش بی جهت نبوده و او با ارسال دو پاس گل نقش مهمی در موفقیت تاریخی سپاهان برابر العین ایفا کرد.

اتفاق ویژه: پیروزی سپاهان در خانه العین، بهترین پیروزی نماینده های ایران و سنگین ترین شکست العین مقابل تیم های ایرانی بود.

لحظات حساس:
دقیقه4: نفوذ سریع محبی موقعیت خوبی را برای سپاهان ایجاد کرد که گلر العین توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 24: ارسال سروش رفیعی به شکل خطرناکی از کنار دروازه عبور کرد و راهی به چارچوب پیدا نکرد.
دقیقه 25: شوت مرتضی منصوری با اختلاف از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه69: ضربه فنی محبی از پشت محوطه جریمه با واکنش خالد عیسی به زمین بازگشت.
حاشیه ها:
حواشی دیدار العین امارات و سپاهان ایران در فاصله ۴۵ دقیقه تا آغاز بازی به شرح زیر است:
* اتوبوس تیم فوتبال سپاهان ۲ ساعت قبل از آغاز بازی به سمت ورزشگاه هزاع بن زائد حرکت کرد.
* حدود ۳۰ هوادار سپاهان نیز از ایران به اصفهان آمده‌اند و در ضلع جنوبی ورزشگاه در طبقه دوم مستقر هستند. آنها در زمان ورود تیم به زمین برای گرم کردن به شدت بازیکنان را تشویق کردند.
* بعضی از اعضای کادر فنی، بازیکنان و تدارکات روی سکوهای پشت نیمکت سپاهان حضور دارند.
* اسکوربورد ورزشگاه العین پوستری از پدرو امانوئل سرمربی این تیم پخش کرد.
* منوچهر نیکفر، رئیس هیأت مدیره سپاهان به همراه مجتبی لطفی عضور هیأت مدیره و برخی از مسئولان کارخانه فولاد مبارکه امروز به العین آمدند و در جایگاه ویژه حضور دارند.
* پیش از ورود اتوبوس تیم سپاهان به ورزشگاه هزاع بن زائد سگ‌های پلیس به دلیل مسائل امنیتی اطراف اتوبوس گشت زدند و سپس اجازه ورود اتوبوس به ورزشگاه داده شد.
* از حوالی عصر امروز باد نسبتاً شدیدی در شهر العین شروع به وزیدن گرفته و دمای هوا نسبت به روز گذشته پایین‌تر آمده است.
* در فاصله ۴۵ دقیقه تا آغاز بازی کمتر از ۵۰۰ هوادار العین نیز در ورزشگاه حضور دارند.
* در زمان گرم کردن تیم‌ها، تماشاگران سپاهان به شدت تیم خود را تشویق می‌کردند و جو ورزشگاه را به نوعی در دست گرفته بودند.
*محسن مسلمان، محمد کریمی، رسول نویدکیا، شهاب عادلی و مهدی ترکمان از روی سکوها بازی را دنبال می کنند.
*پیام نیازمند تا دقیقه ۴٠ با چند خروج موفق مقابل حملات سپاهان ایستادگی کرده است.
* زمانی که تماشاگران سپاهان قصد ورود به ورزشگاه را داشتند در اقدامی عجیب به تماشاگران ایرانی اجازه آوردن پرچم عزیز ایران داده نشد که این موضوع با اعتراض شدید کانون هواداران سپاهان همراه شد.
* بین دو نیمه از خبرنگاران و رسانه‌ها پذیرایی مفصلی به عمل آمد.
* در ابتدای نیمه دوم با اشتباه مدافع العین کی‌روش استنلی اولین گل آسیایی خود را برای سپاهان به ثمر رساند.
* بعد از گل دوم مشخص بود تماشاگران العین بسیار عصبانی هستند و با هر بار از دست دادن توپ اعتراض می‌کردند.
* سروش رفیعی با ارسال سعید آقایی گل سوم سپاهان را به ثمر رساند، این اولین گل سروش رفیعی با پیراهن سپاهان بود.
* تماشاگران سپاهان بعد از گل سوم ورزشگاه را روی سر خود گذاشتند و در میان سکوت العینی‌ها این صدای ایرانی‌ها بود که در ورزشگاه حاکم شده بود.
* بعد از تعویض اول تیم العین هواداران العینی که پشت نیمکت حضور داشتند به بازیکن تعویضی اعتراض کردند.
* تصاویر دریافتی شبکه ورزش از ورزشگاه هزاع بن زاید در دقیقه ٧۵ قطع شده است.
*تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه هزاع بن زاید ٧٠٢٨ نفر اعلام شد.

انتهای پیام/*

 
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما