کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا برخی در روسیه ویروس کرونا را سلاح آمریکایی می پندارند

اسکای نیوز , 20 بهمن 1398 ساعت 17:07

مترجم : احمد امینی

در حالی که ویروس کرونا همچنان در چین و حدود 30 کشور قربانی می گیرد، برخی با اصرار و با تحلیل های خاص خود از هدفمند بودن انتشار این ویروس سخن می گویند.


«کروناویروس» همچنان به پیشروی خود ادامه می دهد و تلفات آن امروز 20 بهمن از تلفات سارس پیشی گرفت. منابع بیمارستانی چینی گزارش دادند که در 24 ساعت گذشته دو هزار و 147 تن جدید در استان هوبی به مرکزیت شهر «ووهان» در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند. با احتساب این افراد، شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر چین به 37 هزار 198 نفر رسیده است و قربانیان آن هم از مرز 820 نفر گذشت.

با ادامه گسترش ویروس کرونا و وحشت جهانی از سرعت گسترش آن، تحلیل های بدبینانه درباره منشأ این ویروس قاتل، شدت گرفته است.

اسکای نیوز گزارش داد اگر چه پوتین رئیس جمهور روسیه در هفته گذشته با ابراز همدردی با قربانیان ویروس کرونا در چین ابراز همدردی کرد و آنرا حادثه ای طبیعی عنوان کرد اما برخی در روسیه شیوع ویروس کرونا را حمله آمریکا علیه چین و روسیه تلقی می کنند.

به نوشته مجله «نشنال اینترست» برخی تحلیلگران سیاسی احتمال داده اند که کرونا ویروس یکی از سلاح هایی باشد که آمریکا علیه چین و حتی علیه روسیه به کار برده باشد.

 سایت روسی "Zvezda" وابسته به وزارت دفاع روسیه ماه گذشته مقاله ای با عنوان «کرونا سلاح بیولوژیک آمریکا» منتشر ساخت و در آن با پیش بینی خسارت های هنگفت اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به این تحلیل رسید که ویروس کرونا احتمالا سلاح بیولوژیک آمریکا بوده است تا با کاربرد آن و تضعیف اقتصاد چین بتواند در مذاکرات آینده از چین امتیازات بیشتری بگیرد!

در این مقاله به وجود برخی آزمایشگاه های تحقیقاتی بیولوژیک که توسط آمریکا در برخی کشورها از جمله اوکراین، اوزبکستان و گرجستان تاسیس شده اشاره کرده است. روسیه بارها در باره وجود این آزمایشگاه ها ابراز نگرانی تردید کرده است.

از سوی دیگر رهبر حزب لیبرال دمکراتیک روسیه «ولادمیر گیرینوفکی» در مصاحبه با یک رادیوی روسی در مسکو گفت: کرونا یک ویروسی است که با هدایت پنتاگون امریکا و مشارکت آزمایشگاه‌ها و شرکت های دارویی تکثیر شده تا بصورت هدفمند ساکنان یک منطقه را مورد هدف قرار دهد.

ویکتور بارانتیس کارشناس نظامی روسیه هم با تأیید نظریه فوق معتقد است امروزه جنگ بیولوژیک سلاح جدیدی است که آمریکا برای برتری نظامی علیه رقبای خود بکار می گیرد.

گفتنی است مطالعه و تولید جنگ افزارهای کثیف بیولوژیک در سال‌های اخیر جزء مهمی از برنامه های ارتش آمریکا و روسیه بوده است، اما با این وجود هنوز دلیل روشن و قاطعی بر اینکه ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک بوده باشد که توسط آمریکا بکار گرفته شده باشد وجود ندارد.

انتهای پیام/* 


کد مطلب: 7585

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/7585/چرا-برخی-روسیه-ویروس-کرونا-سلاح-آمریکایی-می-پندارند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir