plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۷۵۵۴
تحریم خطوط هواپیمایی ونزوئلا

واکنش مسکو به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا

وزیر خارجه روسیه، استفاده آمریکا از تحریم علیه دولت ونزوئلا و تحت تاثیر قرار دادن پروژه‌های اجتماعی و انسانی را محکوم کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه خطوط هوایی ونزوئلا و چند هواپیمای وابسته به این کشور اعمال کرد.
واکنش مسکو به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا
به گزارش ایصال نیوز، بعد از اعمال مجدد تحریم بر ونزوئلا توسط دولت آمریکا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که به کاراکاس سفر کرده، این تحریم‌ها را محکوم کرد. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لاوروف طی دیدار با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: «ما توافق کردیم که همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های متعدد را علی‌رغم تحریم‌های غیرقانونی، تعمیق کنیم».

در حالی که آمریکا تهدید کرده تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد که می‌تواند حوزه نفتی روسیه را نیز درگیر کند، لاوروف مهمترین حوزه تقویت همکاری‌های مسکو-کاراکاس را حوزه انرژی و منابع طبیعی عنوان کرد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه رژیم تحریم‌ها غیرقانونی است، توضیح داد: «ظالمانه است که اقدامات یکجانبه آمریکا، بر پروژه‌های اجتماعی و بشردوستانه اثر می‌گذارد».

شامگاه جمعه (به وقت تهران) بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه خطوط هوایی ونزوئلا و چند هواپیمای وابسته به این کشور اعمال کرد.

آمریکا از سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» را به عنوان «رئیس‌جمهور ونزوئلا» به رسمیت شناخته و از آن زمان در حال اعمال انواع فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهدیدهای نظامی علیه دولت قانونی مادورو بوده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما