plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۲
کد مطلب : ۷۵۳۵
در مراسم سالگرد شهادت مدافعان امنیت حادثه تروریسی خاش

صدیقی: مردم هیچ کجای ایران به پای خیرخواهی مردم اصفهان نمی‌رسند

حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم
حجة الاسلام صدیقی، اصفهان و مردم آن را در خیرخواهی و ایثار سرآمد کشور برشمرد و گفت: اصفهان، بالاترین تعداد شهدا و برجسته‌ترین آنها را داراست و مردم هیچ کجای ایران به پای خیرخواهی مردم اصفهان نمی‌رسند.
صدیقی: مردم هیچ کجای ایران به پای خیرخواهی مردم اصفهان نمی‌رسند
حجت‌الاسلام‌ و المسلیمن کاظم صدیقی پنجشنبه شب در مراسم نخستین سالگرد شهادت مدافعان امنیت در حمله تروریستی خاش سیستان و بلوچستان که در خیمه گلستان شهدای شهر اصفهان برگزار شد، افزود: اگر دفاع از مرزهای کشور نبود تاکنون تکفیری‌ها، مساجد ما را ویران کرده و پایگاه‌های فرهنگی را از بین برده بودند.

وی ایران را امن‌ترین کشور دنیا دانست و گفت: امنیت، پیشرفت و روحیه مهربان ملت ایران در گرو از خودگذشتگی مدافعان امنیت است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کشورهای دنیا به‌ویژه آمریکا هر روز شاهد خشونت‌ها و کشتار در دبیرستان‌ها و خیابان‌ها، تجاوز به نوامیس و حمله نیروهای پلیس به مردم هستند اما امنیت در ایران مثال‌زدنی است.

وی با اشاره به حمله تروریستی ۲۴ بهمن سال ۹۷ نیروهای تکفیری جیش العدل در خاش و شهادت ۲۷ مرزبان از لشکر ۱۴ امام حسین(ع) اظهار داشت: این تکفیری‌ها، همان شمرها و ابن‌ملجم‌ها هستند که اسلام آمریکایی دارند و امنیت را برهم زده و به اقدامات تروریستی دست می‌زنند.

حجت‌الاسلام صدیقی، امنیت در کشورهای سوریه، عراق و یمن را به مثابه امنیت ایران برشمرد و بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی در سوریه دفاع کرد و شاخ آمریکا را شکست و امید عربستان و امارات را مایوس ساخت و سرانجام به وعده خود برای از بین بردن داعش در منطقه عمل کرد.

وی گفت: این شهید، امنیت را در بیرون از مرزها تامین کرد تا آتش ناامنی به داخل کشور کشیده نشود.

امام جمعه موقت تهران همچنین به حضور سران طوایف سیستان و بلوچستان در مراسم امروز اشاره کرد و یادآور شد: یکی از معجزه‌های امام راحل و انقلاب اسلامی ایران، اتحاد اقوام است که امکان جدایی اقوام از یکدیگر را ایجاد نکرد.
وی متذکر شد: همه اقوام از لُر، ترک و فارس، مازنی، بلوچ و آذری و ... در ایران با یکدیگر برادرند و زیر پرچم اسلام و انقلاب، در دفاع از کشور بصور مشترک حضور دارند.

حجت‌الاسلام صدیقی، پشتوانه خون شهدا را حضور حماسی مردم در مشارکت‌های مختلف کشور مانند راهپیمایی و انتخابات و ... دانست و افزود: پس از انقلاب اسلامی، نماز جماعت در دانشگاه‌ها برپا شد، اعتکاف و مراسم‌ مذهبی به‌ویژه در دانشگاه‌ها موج وسیعی یافت و پیشرفت، علم، آبادانی و بهداشت در همه جای شهرها و روستاها گسترده شد.

وی خاطرنشان کرد: ایران به برکت حضور عالمی زاهد، مردمی و خداترس، اینگونه متحول شد و تنها کشور است که به شرق و غرب باج نمی‌دهد و استقلال خود را حفظ کرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان‌ اینکه قدرت تفکر، دانش و توانایی در جوانان کشور وجود دارد، اضافه کرد: ترقی کشور در فناوری، صنعت، علوم دانش‌بنیان در آینده نشان خواهد داد که امام راحل چه بذری در کشور ما کاشت و چه خون‌هایی، آن را آبیاری کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به روحیه ایثار و مهربانی ملت ایران خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، مردم ایران به‌دلیل نبود توان مالی در دولت جدید بعد از انقلاب ۵۷، از طلا و اموال خود برای رزمنده‌ها و دفاع از کشور گذشتند و نه‌تنها افراد فراری از سربازی نداشتیم بلکه نوجوانان و پیرمردها نیز در جبهه‌ها حضور داشتند.

وی همچنین، اصفهان و مردم آن را در خیرخواهی و ایثار سرآمد کشور برشمرد و گفت: اصفهان بالاترین تعداد شهدا و برجسته‌ترین آنها را داراست و مردم هیچ کجای ایران به پای خیرخواهی مردم اصفهان نمی‌رسند.

این مراسم با حضور محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سران طوایف مختلف استان سیستان و بلوچستان و خانواده ۲۷ شهید مدافع امنیت که ۲۴ بهمن سال گذشته در حمله تروریستی خاش سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده بودند، برگزار شد.

در این مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع امنیت و فرزندان آنها تجلیل شد.

عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش‌العدل وابسته گروه القاعده چهارشنبه شب ۲۴ بهمن‌ سال گذشته در یک
اقدام کور تروریستی، یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران از لشکر امام حسین(ع) اصفهان را منفجر کردند. 

در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای "چانعلی" رُخ داد ۲۷ نفر از نیروهای جان بر کف سپاه، شهید و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند. 
شهیدان مرزبان مدافع حریم امنیت ایران اسلامی از لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و متعلق به ۱۴ شهرستان استان اصفهان هستند. 

استان اصفهان در دوران دفاع مقدس افزون بر ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 

انتهای پیام/*
۲
مرجع : جمهوری اسلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما