plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۴
کد مطلب : ۷۵۳۴
رییس هیات ورزش روستایی اصفهان خبر داد

۱۶ خانه ورزش روستایی در استان اصفهان تجهیز شد

شناسایی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بازی بومی محلی در کشور
رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی اصفهان از تجهیز ۱۶ خانه ورزش روستایی در این استان همزمان با ششمین روز دهه فجر خبر داد.
۱۶ خانه ورزش روستایی در استان اصفهان تجهیز شد
مهدی اسدی روز پنجشنبه اظهار داشت: برای افتتاح هر یک از این خانه‌های واقع در شهرستانهای گلپایگان، خوانسار، فلاورجان، سمیرم و شرق اصفهان ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی اضافه کرد: ۴۵ تخته تاتامی، میز تنیس روی میز، دارت، میز شطرنج، فوتبال رومیز، توپ و تور والیبال و توپ و دروازه گل کوچک به این مجموعه‌ها اختصاص یافت.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با بیان اینکه هر خانه ورزش روستایی از ۷۵ تا ۱۳۵ متر مربع مساحت دارد، افزود: دهیاری‌ها بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برای هر یک از خانه‌ها هزینه کردند.

اسدی خاطرنشان کرد: بطور متوسط در هر روز ۵۰ نفر از زنان و مردان در سنین مختلف از هر یک از خانه های ورزش روستایی استفاده می‌کنند.

تا به امروز ۴۲۱ خانه ورزش روستایی در سطح استان به همت هیات روستایی و بازی‌های بومی محلی و اداره کل ورزش و جوانان استان تجهیز و افتتاح شده است.

براساس نتایج سرشماری ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده است.

بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد، سرانه ورزشی این استان در سال گذشته به ۰.۳۶۵ متر مربع به ازای هر نفر رسید که در مقایسه با سال ۹۲، حدود ۱.۱۱ برابر رشد داشته است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما