plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۷۵۱۴

دیدار برهم صالح با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا

ژنرال مکنزی با عادل عبدالمهدی نیز گفت‌و‌گو کرد
فرمانده مقر مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا بعد از بازدید از پایگاه هوایی عین الاسد، با برهم صالح رئیس جمهور و عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار برهم صالح با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، دفتر برهم صالح با صدور بیانیه ای در این مورد نوشت که در این دیدار در باره هماهنگی اقدام ها برای مبارزه با تروریسم و تصمیم گیری برای خروج نیروهای خارجی از عراق بحث و تبادل نظر شد.

صالح با تأکید بر این که عراق عرصه ای برای درگیری و رقابت بین المللی و منطقه ای نخواهد بود تاکید کرد که این کشور به دنبال توسعه روابط خوب با همه کشورها است و هیچ علاقه ای ندارد وارد درگیری های حاشیه ای شود.

رئیس جمهور عراق در این دیدار گفته همان گونه که پارلمان تصمیم به عقب نشینی نیروهای بیگانه از خاک عراق گرفت احترام و تقویت حاکمیت و تصمیم ملی و مستقل در راستای حمایت از امنیت و ثبات کشور مورد تأکید است.

بیانیه افزوده که رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز آمادگی این کشور بر ادامه همکاری های مشترک علیه تروریسم، پشتیبانی از توانمندی ها و آموزش نیروها و تقویت امنیت و ثبات در عراق را اعلام کرده است.

از سوی دیگر، بغداد الیوم به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی عبدالمهدی سه‌شنبه (۱۵ بهمن) گزارش داد که عبدالمهدی از مکنزی در بغداد استقبال کرد.

بر اساس بیاینه دفتر نخست‌وزیری عراق، عبدالمهدی در این دیدار بر اهمیت روابط دوستانه بین دو کشور و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و تلاش برای دور نگه داشتن عراق از اینکه تبدیل به میدان درگیری شود، تأکید کرده است.

فرمانده مقر مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی نیز در این دیدار بر تمایل واشنگتن بر ادامه همکاری مشترک بین عراق و آمریکا در مقابله با تروریسم و حمایت از نیروهای عراقی و آموزش آن‌ها و تقویت امنیت و ثبات عراق تأکید کرده است.

ژنرال مکنزی روزسه شنبه در سفری که به عراق داشته، بعد از بازدید از پایگاه هوایی عین الاسد عراق که اخیراً هدف حملات موشکی ایران قرار گرفته است، با مقامات عراقی دیدار کرد.

این سفر در شرایطی انجام شده است که پارلمان عراق پیرو ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی عراق در حمله پهپادی ارتش آمریکا، به اخراج نظامیان خارجی از عراق رأی داد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما