plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۷۴۸۹

مخالفت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با طرح ننگین معامله قرن

سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق العاده امروز خود که در سطح وزیران خارجه برگزار شد با طرح «معامله قرن» مخالفت کرد. اتحادیه عرب نیز دو روز قبل قبلا در نشست اضطراری قاهره، مخالفت خود را با طرح آمریکایی معامله قرن اعلام کرده بود.
مخالفت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با طرح ننگین معامله قرن
به گزارش ایصال نیوز، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق العاده امروز دوشنبه در سطح وزیران خارجه در جده عربستان با طرح معامله قرن مخالفت کرده است.

به گزارش «رای الیوم» ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بیان کرد که سازمان همکاری اسلامی در نشست امروز خود با طرح معامله آمریکایی-اسرائیلی قرن با اجماع مخالفت کرده است.

همچنین، یوسف بن احمد العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی طی سخنانی در افتتاحیه نشست فوق‌العاده این نهاد در شهر جده عربستان سعودی گفت: قضیه فلسطین در اولویت سازمان همکاری اسلامی است.

از سوی دیگر شبکه المیادین هم گزارش داد که سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای مخالفت خود را با طرح صلح ترامپ در خاورمیانه موسوم به معامله قرن اعلام کرده است.

گفتنی است که امروز در شهر جده عربستان، نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در سطح وزیران خارجه درباره معامله قرن برگزار شد. به دلیل کارشکنی عربستان و تأخیر در صدور روادید، هیأت دیپلماتیک ایران نتوانست در این اجلاس شرکت کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هفته قبل طی نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کاخ سفید از طرح به اصطلاح «صلح خاورمیانه» رونمایی کرد و شهر قدس را "پایتخت یکپارچه" این کشور خواند. نتانیاهو نیز این طرح را «دستاوردی بزرگ و تاریخی» برای اسرائیل عنوان کرد. مسلمانان و بسیاری از کشورهای جهان با این طرح مخالفت کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما