plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۷۴۶۲

میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس کرونا تقویت می کند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد از خواص میوه ای نام برد که نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و کرونا ایفا می کند. کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا گلو فوقانی می‌شود. نام ویروس کرونا از شکل آن گرفته شده که هنگام تصویربرداری با استفاده از میکروسکوپ الکترونی شبیه به یک تاج خورشیدی است.
میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس کرونا تقویت می کند
به گزارش ایصال نیوز، سیدکاظم کاظمینی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد گفت: عناب میوه‌ای با خواص دارویی قابل توجهی است و با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند با توجه به شیوع آنفلوانزا و کرونا نقش موثری در پیشگیری از آنها ایفا کند. این میوه داروی گیاهی موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن است و در هنگام سرماخوردگی نیز استفاده از آن بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: جوشانده عناب که به میزان 50 گرم در یک لیتر آب تهیه می‌شود، شربت خوبی برای عوارض سرماخوردگی مانند مشکلات سینه‌ای و تنفسی است، به ویژه در خشونت و گرفتگی صدا و سرفه‌های ناشی از حرارت نیز بسیار موثر است.

عناب یکی از میوه‌های دارای خواص دارویی و پرمصرف در بین مردم از زمان‌های گذشته تاکنون بوده است که عمدتاً خواص آن را در درمان سرماخوردگی، خون‌سازی و به اصطلاح بومی صاف کردن و تصفیه‌ی خون ذکر کرده‌اند.

این میوه در بین گروه‌هایی از جامعه به خصوص افراد دارای بیماری‌های فشار خون و سرماخورده بیشتر مصرف می‌شود و با توجه به ارزش دارویی آن در افزایش ایمنی بدن به نظر می‌تواند میوه‌ و گیاه دارویی مناسبی برای مقابله و پیشگیری از بیماری‌های مسری مانند آنفلوآنزا و حتی کرونا ویروس جدید باشد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما