plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۷۴۲۳

بارش برف و باران به نوار غربی کشور رسید

براساس پیشبینی سازمان هواشناسی امروز (۱۲ بهمن ماه) در استان‌های نوار غربی کشور، زاگرس مرکزی و البرز غربی و مرکزی، بارش برف و باران همراه با ورزش باد را داریم که شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه و کردستان خواهد بود.
بارش برف و باران به نوار غربی کشور رسید
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا بارش‌ها به شمال شرق و بخشی‌هایی از شرق کشور محدود می‌شود و در استان‌هایی مانند خراسان رضوی، شمالی و نیمه شمالی خراسان جنوبی و یزد و شرق استان سمنان شاهد بارش خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه این هفته، بارش‌های پراکنده در این مناطق از جمله خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و علاوه بر این مناطق، در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان هم بارش پراکنده همراه با وزش باد خواهیم داشت.

بارش باران در سواحل دریای خزر

وی افزود: برای سواحل دریای خزر شامل استان‌های گیلان و مازندران طی امروز (شنبه) با توجه به شمالی شدن جریانات، بارش باران داریم و کاهش موقتی دما و وزش باد را در این مناطق انتظار خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا (۱۳ بهمن ماه) هم همین شرایط برای استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود. وی با اشاره به اینکه امروز دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است، بیان داشت: فردا دریای خزر و همچنین بخشی مرکزی خلیج فارس مواج و توفانی پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه هم نیمه شرقی خلیج فارس این وضعیت خواهد داشت.

تهران فردا سردتر می‌شود

رفیعی ادامه داد: حداکثر دمای امروز تهران به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما هم امروز به ۴ درجه بالای صفر بود که پیش‌بینی می‌شود با توجه به ورود سامانه جدید، فردا کاهش دما را تا ۲ درجه سانتی‌گراد داشته باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: تهران هم امروز نیمه ابری است که از ساعت‌های بعدازظهر به تدریج بارش‌ها به شکل باران و برف آغاز خواهد شد و گاهی هم وزش باد در این منطقه خواهیم داشت.

جو پایدار و صاف از روز دوشنبه تا پایان هفته

رفیعی اظهار داشت: از روز دوشنبه تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و صاف را خواهیم داشت و در سواحل دریای خزر و استان اردبیل نیز شاهد افزایش دما و وزش باد شدید خواهیم بود.

وی به سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها اشاره کرد و گفت: سردترین مرکز استان امروز کرمان و یاسوج با ۵ درجه زیر صفر بودند و همچنین اصفهان ۴ درجه زیر صفر و مراکزی مانند بیرجند و زاهدان هم دمای ۳ درجه زیر صفر را پشت سر گذاشتند، گرم‌ترین مرکز استان هم دیروز بندرعباس با دمای حداکثر ۲۴ درجه بالای صفر بود.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما