plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۷۴۱۷
در حاشیه عطر افشانی گلزار شهدای زاهدان

صالحی: هنر ایرانی ارتباط وسیع و عمیقی با مردم دارد

اختتامیه جشنواره شعر فجر در زاهدان
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر ایرانی ارتباط وسیع و عمیقی با مردم داشته و جشنواره‌های فجر نیز نماد هنر ایران بودند و این را در فضای این دهه نشان خواهند داد.
صالحی: هنر ایرانی ارتباط وسیع و عمیقی با مردم دارد
به گزارش ایصال نیوز، دکتر سید عباس صالحی روز جمعه در حاشیه غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای زاهدان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در آستانه دهه فجر اظهار داشت: امروز و فردا در سیستان و بلوچستان برنامه‌های مختلفی داریم که یکی از آنها اختتامیه شعر فجر است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به سیلابی که در جنوب سیستان و بلوچستان رخ داد علاقه هنرمندان کشور بود که به نوعی جشنواره‌های فجر را با بحث سیل در جنوب این استان مرتبط و علاقه قلبی خود را عرضه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اختتامیه جشنواره شعر فجر را در سیستان و بلوچستان داریم همچنین برنامه‌های مختلف جشنواره‌های فجر، سینما، موسیقی، تئاتر و مجموعه‌های دیگر به نحوی با این استان ارتباط پیدا کردند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سفر قبلی که به سیستان و بلوچستان داشتیم برنامه‌های بسیار خوبی با استاندار وقت در رابطه با ساخت و ساز پلاتوها، گالری‌ها و در بحث موزه هنرهای معاصر استان داشتیم که استاندار فعلی نیز پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند.

سید صالحی اظهار داشت: در بحث‌های زیرساختی برنامه‌های مختلفی در آن تفاهم‌نامه دیده شده که مسیر خوبی را طی می‌کند.

وی بیان کرد: در این سفر تماشاخانه نخل و آفتاب که بر اساس تفاهم‌نامه قبلی با استانداری سیستان و بلوچستان بود افتتاح می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت برنامه‌های خوبی را با کمک استانداری سیستان و بلوچستان دنبال می‌کنیم گفت: همچنین در حوزه رویدادها؛ رویدادهای قبلی که وجود داشته تداوم و تقویت شده و برخی از رویدادهای هنری در استان به شکل تاسیسی داریم.

 دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (جمعه) وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسوولان استانی قرار گرفت.

صالحی در بدو ورود به زاهدان در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به زاهدان سفر کرده است.

حسین مسگرانی بازدید از حاشیه شهر زاهدان و دیدار با علما و روحانیون را از جمله برنامه‌های امروز  سید عباس صالحی در سفر به زاهدان عنوان کرد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه با شاعران کشوری و استانی نشستی صمیمانه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، آیین گشایش تماشاخانه نخل و آفتاب، تجلیل از هنرمندان و حضور در مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره شعر فجر را از دیگر برنامه‌های صالحی ذکر کرد.

گفتنی ست، با توجه به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و آسیب دیدن مردم جنوب استان در این واقعه، ظرفیت جشنواره شعر فجر به این استان اختصاص داده شده است.

اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر همزمان با آغاز دهه فجر در روز ۱۲ بهمن در محل تالار سینما هلال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۴۵ نویسنده و شاعر تراز اول کشور در زاهدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما