plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۷۳۸۶
استقلال ایران 5 - 0 الریان قطر

با صعود رویایی استقلال، پلی‌آف لِه شد!

نمایش بی نظیر آبی پوشان ایرانی
آبی‌ها با نمایشی بی‌نظیر توانستند الریان را در قطر با 5 گل شکست دهند و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. سه شنبه 8 بهمن 98؛ این روز تا سال ها در یاد استقلالی ها باقی می ماند. شبی که استقلال نه فقط الریان، که همه مشکلات، محدودیت ها، ناملایمات و بی تدبیری ها را در هم کوبید.
با صعود رویایی استقلال، پلی‌آف لِه شد!
استقلال ایران پس از هفته‌های عجیبی که بخاطر تغییرات کادر فنی و مسائل مدیریتی سپری کرده بود، روز شنبه گذشته در دور دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با اقتدار و نمایشی برتر موفق شد تیم الکویت کویت را شکست دهد و شروع پُرقدرتی در این رقابت‌ها داشته باشد، اما آبی‌ها سه شنبه شب در راه رسیدن به مرحله گروهی توانستند در دیدار خارج از خانه مقابل الریان قطر فوق‌العاده ظاهر شوند و با گل‌های شیخ دیاباته، مهدی قائدی(2 بار) و امیرارسلان مطهری(2 بار) به برد ارزشمندی در ورزشگاه جاسم بن حمد برسند تا ضمن قرار گرفتن در گروه A ، حریف تیم‌های الشرطه عراق، الوحده امارات و برنده (الاهلی عربستان- استقلال تاجیکستان) شوند.

استقلال 5- 0 الریان

 شرح گل:

*الریان صفر - استقلال 1 (دقیقه 8: شیخ دیاباته): خطایی که مسعود ریگی پشت محوطه الریان گرفته بود را وریا غفوری با شوت تماشایی از بین دیوار دفاعی بازیکنان قطری عبور داد و به تیرک عمودی دروازه زد تا در ریباند شیخ دیاباته صاحب توپ شود و با شوت محکم گل اول استقلال را به ثمر رساند.

*الریان صفر - استقلال 2 (دقیقه 40: مهدی قائدی): توپ‌گیری عالی علی کریمی در میانه زمین، توپ را به مهدی قائدی رساند و او نیز بعد از پیشتازی تا زمین الریان به شیخ دیاباته پاس داد که او نیز با یک پاس چیپ استثنایی توپ را مجددا به قائدی رساند تا او با ضربه سر چشم‌نواز گل دوم را بزند.

*الریان صفر - استقلال 3 (دقیقه 47: مهدی قائدی): هرویه میلیچ از سمت چپ زمین نفوذی انجام داد که ارسال او را احمد عبدالمقصود به شکل ناقص دفع کرد تا توپ به مهدی قائدی برسد و این بازیکن با شوت سرضرب و فنی برای سومین بار دروازه الریان را باز کند.

*الریان صفر - استقلال 4 (دقیقه 84: امیرارسلان مطهری): وریا غفوری بعد از یک- دو با علی کریمی نفوذ سریعی از جناح چپ زمین انجام داد که سانتر زمینی او را ارسلان مطهری پس از مهار توپ و شوت زمینی زد تا با دفع ناقص فهد یونس توپ تبدیل به گل شود.

*الریان صفر - استقلال 5 (دقیقه 1+90: امیرارسلان مطهری): پرتاب اوت وریا غفوری با عبور از زیر پای مرتضی تبریزی به آرش رضاوند رسید تا او با پاس در عمق ارسلان مطهری را در موقعیت خوبی قرار دهد و او با ضربه بغل پا گل پنجم تیمش را به ثمر رساند.

بهترین بازیکن

نمی‌توان به طور قطع یک بازیکن را به‌عنوان ستاره میدان در جدال استقلال مقابل الریان نام برد چراکه تمام آبی‌ها و حتی نفرات تعویضی فرهاد مجیدی در این بازی استثنایی کار کردند و توانستند 5 گل به تیم پُرستاره قطری بزنند؛
در بین 3+11 ستاره استقلال در زمین، نقش مهدی قائدی با 2 گل، شیخ دیاباته با یک گل و یک پاس گل، ارسلان مطهری با 2 گل و وریا غفوری با تاثیرگذاری روی 3 گل بیشتر از سایرین بود.

اتفاق ویژه

استقلال با وجود اینکه بدترین شرایط را برای سفر به محل دو بازی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان در دبی امارات و دوحه قطر داشت، اما با این وجود توانست در هر دو مسابقه فوق‌العاده ظاهر شود و مجموعا 8 گل برابر الکویت کویت و الریان قطر بزند و هیچ گلی دریافت نکند.

شاگردان مجیدی با پشت سر گذاشتن این بازی‌ها در فاصله تنها 4 روز و سفرهای خسته کننده‌ای که داشتند، حالا با انگیزه و روحیه بالایی می‌توانند آماده شروع مجدد لیگ برتر باشند.

شهرخودرو مشهد نیز توانست با پیروزی در ضربات پنالتی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. درخشش استقلال و شهرخودرو در مقابل تیمهای قطری نشانه عزت و غیرت ایران و ایرانی بود و پاسخ محکمی به کارشکنی های هفته های اخیر بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما