plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۷۳۸۱

سکوت مقامات آمریکایی درباره هواپیمای ساقط شده در افغانستان

آیا مقام عالی موساد و از طراحان ترور سردار سلیمانی کشته شده است؟ تارنمای روزنامه انگلیسی « میرِر - Mirror » روز سه شنبه نوشت: آمریکا هنوز درباره گزارش هایی که مبنی بر این که مایکل دآندریا جزو سرنشینان جان باخته حادثه سقوط هواپیمای نظامی آمریکا افغانستان بوده، اظهار نظر نکرده است.
سکوت مقامات آمریکایی درباره هواپیمای ساقط شده در افغانستان
به گزارش ایصال نیوز، این رسانه انگلیسی افزود: طبق برخی گزارش‌ها، یکی از مقامات عالی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) که در طراحی ترور سردار شهید قاسم سلیمانی نقش داشته، در سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در افغانستان کشته شده است.

میرر نوشت: در برخی گزارش ها، به نقل از منابع اطلاعاتی روسیه اینگونه ادعا شده است که دآندریا در جریان سقوط این هواپیما کشته شده است.

این رسانه انگلیسی دقایقی بعد از انتشار خبر، آن را تغییر داد و مدعی شد که «ایران ادعا کرده مایکل دآندریا در سقوط هواپیما کشته شده است.»

این ادعای رسانه انگلیسی درحالی است که ایران تاکنون هیچ گونه اظهارنظری در این باره نکرده است. به گزارش این رسانه انگلیسی، دآندریا مسئول میز ایران، افغانستان و عراق در سازمان سیا است که گفته می شود نقشه آمریکا برای ترور سردار سلیمانی را او طراحی کرده بود.

به نوشته میرر، طالبان افغانستان مدعی هدف قراردادن و ساقط کردن این هواپیما شده است اما سندی درباره ادعای خود ارائه نکرده است.

 "خالد وردک"، رئیس پلیس استان غزنی افغانستان گفته است «طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، چهار جسد و دو مفقود، نتیجه سقوط هواپیمای آمریکایی در منطقه تحت کنترل طالبان است.»

وردک در گفت وگو با خبرگزاری رویترز افزود: نیروهای امنیتی پس از دریافت خبر سقوط هواپیمای آمریکایی در شهرستان "ده یک" غزنی بلافاصله عازم منطقه شدند اما، با حمله طالبان مواجه شدند. متعاقب این حمله، به این نیروهای امنیتی دستور عقب نشینی داده شد و عملیات نیروی هوایی جای فعالیت نیروهای امنیتی را گرفت.

هواپیمای بمباردیر (Bombardier E-۱۱) متعلق به ارتش آمریکا حوالی ظهر روز گذشته (7 بهمن) در منطقه «ده یک» ولایت غزنی افغانستان سقوط کرد.

به نظر می رسد یکی از دلایل احتمالی سکوت موقتی آمریکا در این حادثه، اهمیت تبلیغاتی و سیاسی موضوع رونمایی از معامله قرن توسط ترامپ در کاخ سفید در امروز سه شنبه است و از این رو بررسی واکنش مناسب برای سقوط هواپیمای نظامی در افغانستان را به روزهای بعد موکول کرده است. 

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما