plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۷۳۲۸
همزمان با جلسه شورای سیاستگذاری پرستاری

وزیر بهداشت از نقشه‌ جامع پرستاری در افق 1404 رونمایی کرد

رونمایی از کتاب "پرستاری ایران در یک نگاه"
همزمان با برگزاری چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری پرستاری با حضور وزیر بهداشت، از کتاب "پرستاری ایران در یک نگاه"، نقشه‌ جامع پرستاری در افق 1404 و کتاب سیاست ها و خدمات جامع پرستاری کشور، رونمایی شد.
وزیر بهداشت از نقشه‌ جامع پرستاری در افق 1404 رونمایی کرد
کتاب "پرستاری ایران در یک نگاه" مجموعه ای است که به وضعیت آموزش، خدمات، بالینی، پژوهش و سازمان های صنفی و مردم نهاد در پرستاری ایران توجه دارد. این کتاب با پیشگفتاری از دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مقدمه ای از دکتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت چاپ و منتشر شده است.

هدف از تهیه این مجموعه فراهم آوردن اطلاعاتی کلی مربوط به پرستاری کشور، جامعه پرستاری و سیاستگذاران است تا با استفاده از آن، در جهت بهبود وضعیت حرفه پرستاری تلاش شود.

گفتنی است، این مجموعه از 5 فصل  و تعداد 4 پیوست تشکیل شده است که شامل موارد معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، آموزش پرستاری، منابع انسانی پرستاری در بالین، پژوهش در پرستاری، سازمان ها و نهادهای پرستاری است.

رونمایی از نقشه‌ جامع پرستاری در افق 1404

کتاب نقشه جامع پرستاری ایران در افق 1404 ضمن اشاره به تاريخچه‌ پرستاری در ايران و فرآيند تدوین این نقشه در چهار فصل "چارچوب مفهومي و بينش بنيادين"، "ماموریت، چشم‌انداز،‌ ارزش‌ها و اهداف پرستاري و سیاست ها در افق 1404 "، "اقدامات پرستاري در افق1404" و "متولی نقشه و نظام ارزيابي" تدوین و منتشر شده است.      

در مقدمه، این کتاب به قلم دکتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت آمده است: "نقشه حاضر بيانگر منطق ارزش آفريني در حوزه پرستاري است. جهت گيري‌هاي كلان در اين نقشه شامل: ارتقا و تعميق نقش و کارکردهاي پرستاري در نظام سلامت جامعه، ارتقاء شايستگي‌هاي (دانش، مهارت، نگرش) پرستاري متناسب با اولويت‌هاي نظام سلامت، ارتقاء سازوکارهاي حرفه‌اي، سازماني، و مديريت سرمايه‌هاي انساني پرستاري در نظام سلامت، ارتقای بستر قانونی و مقررات پشتيبان کارکردهاي نوين و جامع پرستاري است. از مهمترين ويژگي‌هاي اين نقشه چشم انداز محوري، نگرش تحولي، جامع‌نگري، حساس نسبت به ارزش ها، مبتني بر بينش بنيادي ونهادي است كه مورد وفاق ذينفعان است."

تجلیل از دانشگاه های برتر در حوزه پرستاری

در این جلسه، دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی گناباد و دانشکده علوم پزشکی آبادان طبق ارزشیابی کارشناسان معاونت پرستاری در طول یکسال گذشته در حوزه توسعه پرستاری در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و خدمات حرفه ای موفق به کسب برتر از بین دانشگاه های دانشکده های علوم پزشکی کشور شدند.

براساس این گزارش، دکتر محمود رضا مرادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر جواد بازلی، رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد و دکتر شکر الله سلمان زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از سوی وزیربهداشت و معاون پرستاری تجلیل و تقدیر شدند.

رونمای از کتاب سیاست ها و خدمات جامع پرستاری کشور

کتاب سیاست ها و خدمات جامع پرستاری کشور، چکیده ای از عملکرد دو ساله معاونت پرستاری است، این کتاب متناسب با ماموریت های ابلاغی وزیر بهداشت به معاون پرستاری و تلاش های صورت گرفته در خصوص تک تک ماموریت ها به رشته تحریر و تصویر در آمده است.

همچنین، در دیباچه این کتاب به سیاست ها و برنامه های معاونت پرستاری وزارت بهداشت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما