plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۷۳۲۲
شیوع وبا در چین و تهدید جهانی

منبع احتمالی ویروس کرونا در چین مشخص شد

بیمارستانی در چین علائم و منبع احتمالی کرونا ویروس را معرفی کردند. رئیس جمهور چین اعلام کرد: چین با وضعیت وخیمی مواجه است.
منبع احتمالی ویروس کرونا در چین مشخص شد
به گزارش ایصال نیوز، براساس مطالعه ای که توسط بیمارستان خلق دانشگاه ووهان انجام شده، سرفه تنها علامت ذات الریه پنومونی ناشی از کروناویروس جدید نیست. در ابتدا، این بیماری ( وبا) می تواند بدون سرفه یا تب رخ دهد. با این حال، برخی از بیماران به شکایت از اسهال، حالت تهوع، سردرد، درد قفسه سینه و ضعف عمومی، به پزشکان مراجعه کرده و از بیماری ملتحمه (قزمزی چشم) نیز رنج می برند.

«تان ونتزه» مدیر مرکز فوریت های پزشکی انستیتوی بیماریهای ویروسی مرکز ملی پیشگیری و کنترل بیماری های جمهوری خلق چین گفت: " این بیماری جدید، 90٪ شبیه کرونا ویروس در بدن خفاش هایی است که در شهر ژوشان استان ژجیانگ زندگی می کند. به گفته این کارشناس، با وجود درصد بالایی از شباهت با اطمینان نمی توان گفت که منبع نوع جدید کروناویروس فقط چنین نوعی از خفاش است.

گسترش کرونا ویروس ابتدا از شهر ووهان چین آغاز شد که در آن اولین شیوع بیماری یک ماه قبل و در اواخر سال گذشته میلادی رخ داد.

براساس آخرین اطلاعات، تا کنون 56 نفر قربانی ذات الریه ناشی از ویروس جدید شدند و بیش 2 هزار نفر نیز مبتلا به این ویروس شده اند.

علاوه بر چین، مواردی در ایالات متحده، تایلند، کانادا، سنگاپور، کره جنوبی و سایر کشورها گزارش شده است. پیش از این گزارش شده بود که در برابر پس زمینه شیوع این بیماری همه گیر در 25 منطقه از چین، بالاترین حالت آماده باش اضطراری برقرار شد.

گفتنی است هم اکنون ده ها میلیون نفر در چین در قرنطینه بسر می برند.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین روز شنبه در سخنانی هشدار داد که کشورش با اوضاع وخیمی روبرو است.رئیس جمهور چین گفت: چین با وضعیت وخیمی مواجه است و ویروس کرونا به سرعت در حال شیوع است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما