plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۷۳۰۴
در آستانه خروج ذلت بار رژیم تروریستی امریکا از منطقه

تلاش های کم سابقه ایالات متحده برای تحکیم حضور نظامی در عراق

مذاکره برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در اقلیم کردستان
خبرگزاری عراقی "المعلومه " فاش کرد که آمریکا برای ایجاد پایگاه های نظامی در اقلیم کردستان عراق و افزایش تعداد سربازانش به دو هزار نفر در حال مذاکره با اقلیم کردستان عراق است.
تلاش های کم سابقه ایالات متحده برای تحکیم حضور نظامی در عراق
به گزارش ایصال نیوز، این خبرگزاری عراقی روز شنبه به نقل از یک منبع رسانه ای از قول مقام های غربی نوشت که پیشنهادهایی برای تقویت حضور نظامی آمریکا وجود دارد، از جمله اینکه هرگونه بحث و گفت و گو با بغداد باید مواردی فراتر از بخش نظامی باشد به طوری که روابط اقتصادی و ایفای نقش بیشتر ناتو در مبارزه با داعش را شامل شود.

پیشنهادهای گفت و گو با رئیس اقلیم کردستان عراق شامل ایجاد پایگاه نظامی در نزدیکی سلیمانیه، جنوب اربیل، نزدیکی حلبچه و افزایش سربازان از ۲۰۰ نفر به دو هزار نفر (علاوه بر ۵ هزار سربازی که در عراق حضور دارند) است.

این مقامات می گویند که بیشتر نیروهایی که به تازگی از شرق فرات عقب نشینی کردند در اقلیم کردستان عراق مستقر شدند به طوری که تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در نزدیک میادین نفتی شرق فرات از هزار نفر به ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

گفتنی است، افزایش این تلاشها و چراغ سبز مقام های کردستان عراق به استقرار پایگاه های نظامی آمریکا در حالی است که روز جمعه میلیون ها عراقی در خیابان های بغداد، علیه اشغالگری آمریکا تظاهرات کردند و خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی از خاک عراق شدند.  

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما