plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۷۳۰۰
تشریح دستاوردهای علمی بین‌المللی ایرانیان

وزیر علوم: محققان ایرانی سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۱۹ مقاله مشترک در سطح دنیا ارائه دادند

رشد ۱۵ تا ۱۹ درصدی مقالات مشترک بین المللی
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه مقالات مشترک علمی اعضای هیئت علمی و محققان ایرانی با محققان کشورهای خارجی در طول چند سال اخیر همواره رشد داشته است، گفت: در سال گذشته مقالات مشترک ایران در سطح دنیا به ۱۳۷۱۹ مورد رسیده است.
وزیر علوم: محققان ایرانی سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۱۹ مقاله مشترک در سطح دنیا ارائه دادند
به گزارش ایصال نیوز، منصور غلامی در تشریح دستاوردهای علمی بین المللی این وزارتخانه اظهار داشت: مقالات مشترک اعضای هیأت علمی و محققان ایرانی با محققان کشورهای خارجی در چند سال اخیر رشد یافت و این آمار سال گذشته در سطح جهان به ۱۳ هزار و ۷۱۹ مورد رسید. 

به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی افزود: مقالات مشترک گویای همکاری علمی استادان ایرانی و خارجی و ورود علم نوین و دانش دانشمندان خارجی به کشور همچنین ارتقای سطح علمی دانشگاه‌های برتر ایران است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: حدود ۴۵ درصد مقالات مشترک دانشگاهیان ایرانی با همکاری دانشگاه‌های اروپایی است.

غلامی همچنین گفت: رشد مقالات مشترک میان استادان ایرانی و استادان خارج از کشور که شامل فرصت مطالعاتی، استاد راهنمای مشترک دانشجویان، برگزاری پروژه‌ها و دوره‌های تحصیلی مشترک و دوره‌های پژوهشی دانشجویان دکتری می شود از رشد ۱۵ تا ۱۹ درصدی در هر سال برخوردار است.

وی تصریح کرد: متوسط استناد مقالات نمایه شده ایرانی در ۱۰ سال اخیر دارای ۸.۷۱ درصد استناد است؛ به عنوان مثال مقالات نمایه شده مشترک با آلمان ۳۰.۶۸ درصد است.

وزیر علوم ادامه داد: فعالیت‌های بین‌المللی به عنوان یکی از سیاست‌های مهم در این دوره علاوه بر اشتغال دانش و کاهش هزینه‌های تحقیقاتی، اثر معیشتی بر افزایش کیفی فعالیت دانشگاه‌ ها و مراکز پژوهشی بر جای گذاشت.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما