plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۷۲۹۹

سیل همچنان در سیسستان و بلوچستان جولان می دهد

جمالی نژاد: تلاش دولت برای جبران خسارت مناطق سیل‌زده ادامه دارد
معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر عزم دولت برای جبران خسارت‌های سیل سیستان و بلوچستان گفت: دولت در طول ۲ هفته گذشته اقدامات لازم بسیاری در منطقه انجام داده‌ است. مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پنج مسیر کنارک- جاسک، دلگان- ایرانشهر، فنوج- کتیج- رمشک، دلگان- زهکلوت و میل نادر- سفیدآبه در این استان به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی بسته شد.
سیل همچنان در سیسستان و بلوچستان جولان می دهد
به گزارش ایصال نیوز، مهدی جمالی نژاد روز شنبه در بازدید از مناطق سیلزده چابهار در جمع مردم اظهار داشت: سیل خسارت‌های زیادی در تخریب زیرساخت‌های راه، کشاورزی، خانه‌های روستاییان و شبکه‌های آب و برق،مدارس و اماکن دولتی داشته است.

وی گفت: دولت در این سیل حضور به موقعی داشت و تمام وزیران مرتبط در مناطق مختلف سیلزده حضور داشتند و از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی و دستورات لازم را برای جبران خسارت‌ها صادر کرده‌اند.

معاون عمرانی وزیر کشور حضور رییس جمهوری و وزیران در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان را نشان از عزم جدی دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل عنوان کرد و افزود: براساس برآوردهای اولیه سیلاب بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های جنوب این استان خسارت وارد کرده است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: سیلات خسارت جدی به زیرساخت‌های این شهرستان وارد کرده بطوریکه بیش‌از ۳۰۰ روستا در محاصره سیلاب بودند.

از سوی دیگر با بارش مجدد باران و طغیان رودخانه های فصلی سیل همچنان در بخشهایی از منطقه شرق کشور جولان می دهد. عباسعلی ارجمندی روز شنبه اظهار داشت: پنج مسیر کنارک- جاسک، دلگان- ایرانشهر، فنوج- کتیج- رمشک، دلگان- زهکلوت و میل نادر- سفیدآبه در این استان به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی از دیشب بسته شده است.

وی ادامه داد: تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیر همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته با ۶۰ میلی‌متر در شهرستان خاش گزارش شد. وی افزود: توصیه می‌شود شهروندان از اسکان در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند و جوانب احتیاط را در رانندگی مدنظر قرار دهند.

ارجمندی ادامه داد: به دلیل سرمای هوا و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، محورهای مواصلاتی این مناطق مه گرفته و لغزنده پیش‌بینی می‌شود. به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما