plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۷۲۹۸

افزایش شمار تلفات زمین لرزه ترکیه به 19 کشته و 782 زخمی

احتمال افزایش آمار جانباختگان
مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه «آفاد»اعلام کرد: تا صبح شمنبه شمار قربانیان زلزله دیشب به 20 نفر افزایش یافته و مجروحان نیز به 1015 تن رسیده است
افزایش شمار تلفات زمین لرزه ترکیه به 19 کشته و 782 زخمی
به گزارش ایصال نیوز، زلزله 6.8 ریشتری جمعه شب در شرق ترکیه رو به افزایش است و تلاش برای یافتن مفقودین زیر آوار ادامه دارد. خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد: شمار جان باختگان ناشی از زمین لرزه‌ای 6.8 ریشتری که جمعه شب 24 ژانویه در ساعت 20:55 به وقت محلی استان الازیغ شرق ترکیه را لرزاند و در چندین استان دیگر کشور احساس شد، به حداقل 19 نفر افزایش یافته است. آمار زخمی های این زمین لرزه از 1000 نفر گذشت.  

وی گفته عملیات جستجو و نجات افرادی که زیر آوار مانده اند نیز ادامه دارد، 30 شهروند بر اثر زلزله در استان الازیغ زیر آوار مانده‌اند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه نیز اعلام کرده که احتمال بروز خسارات در شهرستان سیویرجه استان الازیغ وجود دارد و فعالیت‌های امداد و نجات در این مناطق در حال انجام است و ارتش نیز آماده اقدامات لازم است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه هم گفته که اقدامات قانونی علیه افرادی که شهروندان را با انتشار مطالب و تصاویر بی اساس در رسانه های اجتماعی تحریک می‌کنند، انجام خواهد شد. تمام کمک‌های بشردوستانه برای زلزله زدگان در شرق کشور با هماهنگی مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه «آفاد» صورت می‌گیرد.
مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه «آفاد» اعلام کرده که 782 تن از شهروندان استان‌های الازیغ، مالاتیا، دیاربکر، آدی‌یامان، باتمان، قهرمان‌معرش، شانلی اورفه بر اثر زلزله مذکور مصدوم شده اند.

آماده باش تیم‌های اورژانس ایران برای اعزام به ترکیه

در پی وقوع زلزله شدید در شرق ترکیه تیم‌های ویژه عملیاتی سازمان اورژانس ایران در آماده باش قرار گرفتند تا در صورت اعلام نیاز ترکیه و حسب ضرورت به مناطق زلزله زده اعزام شوند. در پی وقوع زلزله 6.8 ریشتری در شرق ترکیه، با دستور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تیم‌های ویژه عملیاتی سازمان اورژانس این کشور برای کمک به زلزله زدگان در آماده باش قرار گرفتند تا در صورت اعلام نیاز و حسب ضرورت به مناطق زلزله زده اعزام شوند.
این موضوع از طریق اداره کل همکاری‌های بین‌المللی وزارت بهداشت به همتای خود در وزارت بهداشت ترکیه، اعلام شد. وزارت بهداشت ترکیه از اقدام ایران تشکر کرده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما