plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۷۲۴۵
رئیس ستاد انتخابات استان تهران خبر داد

تایید صلاحیت ۱۶ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران

70 نفر انصراف دادند و 58 نفر رد صلاحیت شدند
رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تایید صلاحیت ۱۶ داوطلب انتخابات نخستین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران خبر داد.
تایید صلاحیت ۱۶ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران
به گزارش ایصال نیوز، شکراله حسن بیگی در مورد احراز صلاحیت داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران اظهار داشت: طبق جدول زمانبندی انتخابات ابلاغی از وزارت کشور احراز صلاحیت داوطلبین شرکت در نخستین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان اعلام شد و بر این اساس از مجموع ۱۴۴ داوطلب این دوره در استان تهران تعداد ۷۰ نفر انصراف دادند، ۵۸ نفر عدم احراز صلاحیت شدند و در نهایت صلاحیت ۱۶ نفر تایید شد.

وی افزود: داوطلبین تایید صلاحیت شده در این دوره انتخابات برای سه کرسی رقابت می کنند و بر اساس برنامه زمانبندی انتخابات آن دسته از داوطلبینی که تایید صلاحیت نشده اند می توانند ظرف مدت سه روز از تاریخ سوم تا پنجم بهمن ماه شکایت خود را به شورای نگهبان ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در مورد مدت زمان رسیدگی به شکایت داوطلبین رد صلاحیت شده عنوان کرد: طبق قانون شورای نگهبان بعد از دریافت مستندات شکایت داوطلبین ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ ۶ بهمن تا ۱۵ بهمن ماه کار بررسی و رسیدگی به شکایات داوطلبین آغاز و طبق قانون نتایج به وزارت کشور اعلام می شود.

حسن بیگی سپس گفت: فرصت تبلیغات داوطلبین تایید صلاحیت شده در نخستین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران ۲ هفته می باشد و برنامه تبلیغات نامزدها از تاریخ ۱۷ تا ۳۰ بهمن ماه به مدت دوهفته ادامه دارد و این در حالی است که طبق قانون مدت تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی ۱ هفته می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی کمیسیون تبلیغات انتخابات استانداری تهران نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری می توانند در شرایط یکسان برای بیان برنامه های انتخاباتی خود در مهلت تعیین شده قانونی از ظرفیت رسانه ملی استفاده کنند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : استانداری تهران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما