plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۷۲۳۸

مکرون مدعی شد؛ نفی اسرائیل نوعی یهودی‌ستیزی است

خوش خدمتی رئیس جمهور فرانسه برای رژیم صهیونیستی
امانوئل مکرون در اظهاراتی همسو با مقامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دولت فرانسه از یکسال پیش قصد داشت معنی و مفهوم یهودی‌ستیزی را به ضدیت با صهیونیسم نیز تعمیم دهد. وی در خصوص ایران نیز بدون اشاره به عهدشکنی آشکار اروپایی ها در برجام، مدعی شد: فرانسه بسیار مصمم است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.
مکرون مدعی شد؛ نفی اسرائیل نوعی یهودی‌ستیزی است
به گزارش ایصال نیوز، رئیس جمهوری فرانسه در نخستین روز از سفر خود، روز چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و رووین ریولین،‌ رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی در این دیدار از تلاش‌های مستمر پاریس برای مقابله با یهودی‌ستیزی (هولوکاست) تقدیر کرد و تصویب قطعنامه‌ای در پارلمان فرانسه را که در آن ضدیت با صهیونیسم گونه‌ای از یهودی‌ستیزی تلقی می‌شود، ستود.

رئیس جمهوری فرانسه نیز پس از ملاقات با همتای صهیونیستی خود در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با وی گفت: «ضدیت با صهیونیسم وقتی که با نفی ماهیت وجودی اسرائیل به عنوان یک کشور همراه باشد نوعی یهودی ستیزی است.»

مکرون در ادامه اظهار کرد: «این بدان معنی نیست که مخالفت با برخی تصمیم‌های دولت اسرائیل یا انتقاد از برخی اقدامات این دولت نشدنی و غیرممکن است بلکه صحبت از نفی وجود این کشور است که امروز شکل و در عصر حاضر نوعی یهودی‌ستیزی قلمداد می‌شود.»

امانوئل مکرون همچنین مدعی شد که از یکسال پیش قصد داشت معنی و مفهوم یهودی‌ستیزی را به ضدیت با صهیونیسم نیز تعمیم دهد.

پارلمان فرانسه ماه گذشته میلادی پیش نویس قطعنامه‌ای را در همین راستا به تصویب رساند. این اقدام مخالفت‌هایی را به خصوص از جانب برخی مسئولان احزاب سیاسی در فرانسه برانگیخت که نگران بودند تصویب این قطعنامه مانع هرگونه انتقاد از سیاست‌‌های دولت اسرائیل شود.

رئیس جمهوری فرانسه که به همراه بیش از چهل تن از دیگر مقامات برخی کشورهای دیگر برای شرکت در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد هولوکاست به سرزمین های اشغالی دعوت شده است،‌ همچنین در ملاقات با مقامات رژیم صهیونیستی با آنها در باره ایران و شدت گرفتن تنش‌ها میان تهران و واشنگتن پس از ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در عراق گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار روز چهارشنبه خود با امانوئل مکرون، وقیحانه از رئیس جمهوری فرانسه خواسته است تا کشورش همانند ایالات متحده آمریکا، تهران را تحت تحریم اقتصادی قرار دهد.

در این رابطه، برخی منابع خبری نیز در گزارشی به نقل از امانوئل ماکرون اعلام کرده اند که طرف‌های اروپایی برجام دیگر قرار نیست پس از اقدامات ایران در کاهش تعهدات خود در چارچوب توافقنامه هسته‌ای وین نسبت به تهران از خود انعطاف -اروپایی ها عهدشکنی برجامی و نقض مکرر حقوق ایران در متن برجام را انعطاف تلقی می کنند - نشان دهند.

مکرون که روز چهارشنبه با بنی گانتس، مهمترین رقیب نتانیاهو برای تصدی دولت رژیم صهیونیستی نیز دیدار و گفتگو کرد و در خصوص برنامه هسته ای ایران مدعی شد: «فرانسه بسیار مصمم است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند اما در عین حال مراقب است تا از شدت گرفتن تنش‌های نظامی در منطقه جلوگیری کند.»

گفتنی است مراسم بزرگداشت هولوکاست (کشتار یهودیان به دست آلمان نازی) در حالی قرار است در قدس اشغالی و با حضور سران آمریکا و اروپا از جمله ماکرون و پوتین برگزار شود که رژیم صهیونیستی با اشغال فلسطین و قتل عام مسلمانان فلسطینی جنایت و نسل کشی مشهود را مرتکب شده است و اروپا، آمریکا و برخی از کشورها عملا از کشتار مردم فلسطین نیز حمایت کرده اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما