plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۷۱۷۶

اولین واکنش 'منصور هادی' پس از ضربه سخت 'مأرب'

هدف قرار گرفتن تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری یمن
رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن در واکنش به عملیات ارتش یمن علیه نیروهای ائتلاف، با چشم‌پوشی از حملات اخیر ائتلاف سعودی به برخی مناطق صنعا، اتهاماتی علیه انصارالله مطرح کرد.
اولین واکنش
به گزارش ایصال نیوز، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب (دیشب) در واکنش به حملات اخیر ائتلاف سعودی و متحدانش، یک پایگاه نیروهای دولت مستعفی یمن در مأرب (در شمال شرق یمن) را با موشک هدف گرفتند.

وبگاه «الخبر الیمنی» امروز (یکشنبه) اعلام کرد: بیمارستان‌های استان مأرب جسد ۹۰ کشته را تحویل گرفته‌اند و ۱۱۰ مجروح را پذیرش کرده‌اند.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن که مقیم عربستان سعودی است، در واکنش به این عملیات، بدون هیچ اشاره‌ای به حملات شدید چند روز اخیر ائتلاف به «نَهِم» و دیگر مناطق استان صنعاء، در اتهاماتی مدعی شد، انصارالله تمایلی به صلح ندارد و «ابزاری برای دستورکارهای ایران در منطقه» است.

بر اساس گزارش «یمن الان»، وی دو تماس تلفنی با «سلطان العراده» استاندار مأرب و «عادل القمیری» بازرس کل ارتش دولت مستعفی برقرار کرد تا در جریان امور پس از هدف گرفته شدن پایگاه تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری در مأرب، قرار بگیرد.

هادی در این تماس‌ها بر ضرورت اهمیت «بیداری نظامی، آمادگی جنگی، اجرای مأموریت‌های نظامی و شکست تمام برنامه‌های تخریبی» تأکید کرد.

گفتنی است اسکای نیوز مدعی شد حوثی ها و ارتش مردمی یمن، محل اجتماع نیروهای آموزشی و مسجد این پادگان را با موشک هدف قرار داده اند و یکی از دو پهباد انصارالله در این مرکز آموزشی سرنگون شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما