plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۷۱۶۱

مجروح شدن 160 نفر در ناآرامی های پایتخت لبنان

منابع امنیتی لبنانی از زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی و مردم این کشور در درگیری های شدید شنبه شب مقابل پارلمان لبنان در بیروت خبر دادند.
مجروح شدن 160 نفر در ناآرامی های پایتخت لبنان
به گزارش ایصال نیوز، منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند که در درگیری‌های شنبه شب، مقابل پارلمان این کشور میان معترضان و نیروهای امنیتی شماری از نیروهای امنیتی این کشور زخمی شده اند. تیم‌های صلیب سرخ لبنان وارد عمل شده و زخمی شدگان را به بیمارستان‌های بیروت منتقل کرده اند.

همزمان رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که ارتش لبنان اقدام به اعزام نیروهای کمکی به اطراف پارلمان با ادامه درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی کرده است. درگیری‌ها زمانی شروع شده است که معترضان به نیروهای ضد شورش با سنگ و آهن و بمب‌های آتشزا و کندن درختان اطراف پارلمان، یورش بردند. نیروهای امنیتی در اطراف پارلمان از گاز اشک آور و ماشین آبپاش علیه تظاهرات کنندگان استفاده کردند.

همزمان اداره امنیت داخلی لبنان از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز خواست که از اغتشاشگران برای حفظ سلامت خود دور شوند.

به گزارش رسانه های لبنانی، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان از وزیر دفاع، کشور و فرماندهان امنیتی این کشور خواست تا با آشوب و ناآرامی به وجود آمده در پایتخت این کشور مقابله کرده و از اموال خصوصی و عمومی محافظت کنند.

از سوی دیگر «سعد الحریری» نخست وزیر مستعفی لبنان نیز به ناآرامی‌ها در بیروت واکنش نشان داد و تأکید کرد که درگیری‌، آتش زدن و اقدامات خرابکارانه در بیروت، اقدامی مشکوک و مردود بوده و نیروهای امنیتی و نظامی باید از پایتخت حمایت کرده و باخرابکاران و نفوذی‌ها مقابله کنند.

وی هشدار داد: «بیروت عرصه‌ای برای مزدوران و سیاست‌های تعمدی برای از بین بردن تظاهرات مسالمت‌آمیز ملت نخواهد شد.»

به گزارش الجزیره، صلیب سرخ لبنان از انتقال 30 مجروح در مرکز بیروت به بیمارستانهای منطقه و امدادرسانی به 45 نفر دیگر در محل درگیری ها خبر داد. در آخرین خبر از مجروحان صلیب سرخ لبنان اعلام کرد در مجموع حداقل بیش از 165 نفر در درگیری های مرکز بیروت زخمی شدند.

صدها نفر روز شنبه با تجمع در برابر پارلمان لبنان تلاش کردند که وارد محوطه پارلمان شوند. این معترضان به خودروهای نیروهای امنیتی حمله کرده و به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.

لبنان از هفدهم ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ (۲۸ مهر) صحنه اعتراضات مردمی است که خواستار مبارزه با فساد و بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی هستند. «حسان دیاب» ۲۸ آذر ماه با ۶۹ رأی مأمور به تشکیل دولت لبنان شد و پیش‌بینی کرد ظرف شش هفته این اقدام را انجام خواهد داد، اما رایزنی‌هایش طی هفته‌های گذشته پیشرفت قابل ماحظه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/*  
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما