plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۷۱۵۱
در جلسه امضای تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان

شریعتمداری: با سازماندهی جوانان در قالب تعاونی ها در جهت اشتغال آنان تلاش می شود

باید مسیر جوانگرایی ادامه داده شود
وزیر تعاون کار، و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای نخستین بار است که با سازماندهی جوانان در قالب تعاونی ها در جهت اشتغال آنان تلاش می شود خاطر نشان کرد: تعاونی های جوان که یک محصول، کالا و یا ایده ای را تولید می کنند با حمایت از آنان می توان این محصولات را به تولید انبوه رساند و باعث رشد اقتصادی در کشور شد.
شریعتمداری: با سازماندهی جوانان در قالب تعاونی ها در جهت اشتغال آنان تلاش می شود
به گزارش ایصال نیوز از وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمد شریعتمداری در آیین انعقاد تفاهم نامه مشترک همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان، با تشکر از اقدامات خوب وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان گفت: انتخاب جوانان فرهیخته و اندیشمند در عرصه مدیریت عالی می تواند تحولی عظیم در کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را محور موضوعات مختلف کشور در چهل سال دوم قرار دادند که این می تواند اکسیر و داروی شفا بخش کشور باشد.

شریعتمداری با تاکید بر توجه به جوانان در مسئولیت های کشوری، افزود: اگر در بین مسئولان کشور همان اعتقاد و توجهی که در روزهای اول پیروزی انقلاب به جوانان داشتند، الان نیز وجود داشت قطعا شاهد وضعیت بهتر و پوست اندازی مسئولیت ها در زمان های مختلف بودیم. امروزه برخی از دوستان برای سرپدن پست های مدیریتی به جوانان، ریسک نمی‌کنند، در صورتیکه باید روحیه جوانگرایی اوایل انقلاب حفظ می شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از اساسی ترین مشکلات کشور اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است و نرخ بیکاری در این قشر از جامعه از سایر قشرها بیشتر است که برای برون رفت از این مشکل لازم است اقدامات موثری انجام شود.

شریعتمداری با بیان اینکه برای نخستین بار است که با سازماندهی جوانان در قالب تعاونی ها در جهت اشتغال آنان تلاش می شود خاطر نشان کرد: تعاونی های جوان که یک محصول، کالا و یا ایده ای را تولید می کنند با حمایت از آنان می توان این محصولات را به تولید انبوه رساند و باعث رشد اقتصادی در کشور شد.

وزیر کار به تغییر نگرش در اداره تعاونی ها اشاره کرد و افزود: ایجاد برنامه ها و نگاه جدید به موضوع تعاون در جهت تغییر نگرش در این راستا انجام می شود تا از تشکل های سنتی به سمت تشکل های مدرن گام برداریم و با استفاده از ظرفیت ها، نوآوری و اصلاح روش ها باعث یک انقلاب و جهش موثری در جهت توسعه تعاونی ها شویم.

وی افزود: اعتباری تا سقف 500 میلیون تومان بدون وثیقه از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون در جهت رشد و توسعه تعاونی ها اختصاص می یابد. در کشور 490 هزار واحد کوچک و بزرگ اقتصادی در بخش های مختلف با اشتغال حدود 14 میلیون نفر وجود دارد که قشر عظیم این گروه ها را جوانان تشیل می دهند و با توجه به 270 مجموعه ورزشی کارگری در سراسر کشور و همچنین مجموعه وسیع ورزشی که در اختیار وزارت ورزش است می توان در جهت نشاط، سلامت سازی و امید به آینده آنان گام های موثری برداشت.

وزیر کار همچنین بر لزوم اهتمام دو وزارتخانه برای عملیاتی نمودن این یاداشت تفاهم تاکید کرد و گفت: کمیته پیگیری در سطح ملی و استانی تشکیل می شود تا این تفاهم نامه به طور کامل اجرایی شود.

وی همچنین با بیان این که برای تحقق هدف جوانگرایی، از تبعیض مثبت استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: یکی از مهم ترین وعده های رئیس جمهور در دولت اول و دوم مبحث جوانگرایی بود. باید مسیر جوانگرایی ادامه داده شود همانطوری که ما این‌مسیر را ادامه دادیم و نمونه بارز آن در وزارت تعاون و حضور اقای کبیری، معاون تعاون وزارتخانه است که امری مبارک است.

شریعتمداری در حاشیه این نشست همچنین با اشاره به مباحث ذکر شده موضوعات کارگری در این تفاهنامه نیز گفت: در حوزه کارگری تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید . در سال جاری حدود ۵۰ رویداد ملی برگزار کردیم و در دو رویداد بین المللی نیز مجموعه کارگران حاضر شدند که نتیجه آن در المپیک کارگری اسپانیا با ۱۳۸مدال به بار نشست ومقام سوم دنیا را در میان کشورهای صاحب نام به دست آورد و در جایگاه مناسبی قرار گرفتیم . این همکاری های مشترک برای افزایش مهارت کارگران جوان از طریق افزایش آموزش ها امری مناسب است که در متن تفاهمنامه بر آن تاکید شده است. همچنین فرزندان کارگران نیز در حوزه‌های مختلف استعدادیابی می شوند . در متن تفاهم نامه به این موضوعات نیز اشاره شده است که برای دو سال پیگیری می شود .

گفتنی است مراسم انعقاد این تفاهمنامه همکاری در محل سالن جلسات وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

بخش دوم تفاهم نامه نیز میان معاونت فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی و معاونت امور جوانان وزرات ورزش منعقد شد .

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما