plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۷۱۵۰
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان

سلطانی‌فر: سمن‌ها آمادگی لازم برای ایفای نقش در کادرهای مدیریتی را داشته باشند

افزایش مبلغ وام ازدواج از سه میلیون در سال 92 به 50 میلیون در سال 99
دکتر سلطانی فر با بیان اینکه تربیت کادر مدیریتی آینده کشور از بین اعضای سمنهای جوانان هدف بزرگی است که ما آن را دنبال می کنیم، تصریح کرد: این هدف بزرگ را دنبال می کنیم و امیدواریم در پایان دولت کارنامه قابل قبولی در این خصوص داشته باشیم.
سلطانی‌فر: سمن‌ها آمادگی لازم برای ایفای نقش در کادرهای مدیریتی را داشته باشند
به گزارش ایصال نیوز از وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلانی فر در هفتاد و چهارمین جلسه ستاد ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: از حضور دکتر شریعتمداری و معاونان ایشان برای حضور در این جلسه جهت استفاده از ظرفیت های جدید جهت حل مشکلات جوانان تشکر می کنم.

با اشاره به تفاهنامه‌ای که میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منقعد شد، اظهار کرد: امیدوارم این همکاری مشترک، بنیانی برای همکاری های بیشتر و موثرتر به خصوص در حوزه اشتغال جوانان باشد.

سلطانی فر با اشاره به مبحث اشتغال به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های جوانان، بیان کرد: در بین مسائل و مشکلاتی که در خصوص جوانان مطرح است، بحث اشتغال جوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است بر این باوریم اگر هر نظامی بتواند مشکل اشتغال را حل کند، در‌کنار آن مشکل مسکن، تحصیل،اوقات فراغت و مشارکت و مسائل دیگر در مسیر حل شدن قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: بر این اساس تمرکز ویژه این دولت بر این بوده که با منابع مختلف دولتی و خصوصی زمینه های حل مشکلات اشتغال جوانان را ایجاد کند تا در کنار آن باقی مسائل نیز حل شود. این موضوعات به صورت جدی در وزارت خانه مورد رصد قرار می‌گیرد. در خصوص اوقات فراغت جوانان نیز زمینه سازی و بستر سازی های لازم برای حضور هرچه بیشتر جوانان در عرصه های مختلف توسط تشکل های مردم نهاد انجام می شود و قدم های اساسی برداشته شده است.

وی با اشاره به تمهیدات و تسهیلاتی که برای جوانان در نظر گرفته شده، عنوان کرد: از جمله این تمهیدات می توان به خانه جوانان در هر استان اشاره کرد، در خصوص تسهیلات نیز می توان به وام قرض الحسنه ازدواج اشاره کرد که این وام در ۹۲ و ۹۳، سه میلیون تومان بود که امسال به 30 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و برای سال آینده نیز میزان آن به ۵۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین خواهد رسید. راه اندازی دفاتر مشاروه ازدواج نیز از جمله دیگر کارهایی است که از سوی وزارت ورزش و جوانان برای جوانان کشور در نظر گرفته شده است.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه تربیت کادر مدیریتی آینده کشور از بین اعضای سمنهای جوانان هدف بزرگی است که ما آن را دنبال می کنیم، تصریح کرد: این هدف بزرگ را دنبال می کنیم و امیدواریم در پایان دولت کارنامه قابل قبولی در این خصوص داشته باشیم.
باید به گونه ای عمل کنیم که اعضای سمنهای جوانان آمادگی لازم برای ایفای نقش در کادر های مدیریتی کشور را داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد در کشور داریم که در ابتدای دولت یازدهم تعداد این سازمان ها کمتر از ۱۰۰ سازمان بود اما خوشبختانه به این تعداد رسیده ایم. ضمن اینکه افراد عضو علاوه بر عضویت در مشارکت های اجتماعی شرکت می کنند، هدف ما از حمایت از این سازمان های مردم نهاد، تربیت کادر مدیریتی آینده کشور از بین اعضای این تشکل های مردم نهاد است.خیلی امیدوارم و استعداد های خوبی را می بینیم که در آینده نزدیک می توانند سکان اداره کشور را در اختیار بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که تشکلهای مردم نهاد پل ارتباطی بین دولت و مردم هستند و این نهادها زمینه ای برای اعتراضات مدنی مردم هستند تا بتوانند بدون خشونت و تندروی ها انتقادات، اعتراضات، پیشنهادات و سایر انتظارات خود را به دولت منتقل کنند، گفت: از روزی که در جمهوری اسلامی ایران و در ابتدای دولت اصلاحات، مباحث مربوط به مشارکت های سیاسی و اجتماعی با گسترش سمن ها مطرح شد همواره این بحث را به عنوان هدفی مهم تلقی می کردیم.

وی ادامه داد: مبنی و اساس آزادی از کتابخانه ها و مراکز پژوهشی نشاُت می گیرد و ریشه مشارکت اجتماعی باید از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی عبور کند و این گونه نیست که آزادی از کف خیابان ها و با ناآرامی ها بوجود بیاید و جوامع توسعه یافته جوامعی هستند که می توانند خواسته های خود را از طریق جامعه مدنی به دست آورند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه هیچ یک از اعضای سمنهای جوانان در ناآرامی های چند سال اخیر کشور حضور نداشتند و جزو دستگیرشدگان نبودند که این مهم نشان می دهد از طریق گسترش نهادهای مدنی می توان زمینه و شرایط بیان انتقادات به صورت مدنی را فراهم و از بیان غیر قانونی اعتراضات جلوگیری کرد.

دکتر سلطانی فر در پایان با تاکید بر اهمیت سازمان های مردم نهاد در حل موضوعات اجتماعی و بسیاری از مشکلات، افزود: امیدوارم بتوانیم در ادامه راه امکانات و تسهیلات بیشتری را در اختیار اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان قرار دهیم.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما