plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۷۱۲۷
تبعات ناجوانمردانه تنش های اخیر منطقه

بازتاب تصمیم اولیه کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه امن ترین کشور منطقه

ایران همچنان خواستار برگزاری مسابقات در ایران است
سایت فدراسیون فوتبال نوشت؛ روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره مباحث منتشره پیرامون میزبانی تیم های ایرانی از حریفان در زمین بی طرف بیانیه ای صادر کرد. یک روزنامه اماراتی مدعی شد؛ تنش سیاسی و نظامی اخیر در منطقه و ایران باعث چنین تصمیمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است.
بازتاب تصمیم اولیه کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه امن ترین کشور منطقه
به گزارش ایصال نیوز، فدراسیون فوتبال ایران به صورت رسمی اعلام کرد که نامه‌ای را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است که در آن اعلام شده کنفدراسیون آسیا تصمیم دارد برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در ایران را ممنوع کند و بر این اساس احتمالا باید تیم‌های ایرانی در زمین بی طرف به مصاف حریفان خود بروند. در بیانیه فدراسیون فوتبال آمده است؛
1_فدراسیون فوتبال امروز نامه‌ای رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است و به موجب آن اعلام شده که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید را در کشور بی طرف برگزار کند.
2_فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از دریافت نامه و در روز جمعه جلسه‌ای را با حضور کلیه مسئولین مرتبط با موضوع برگزار کرد و مراحل اولیه پیگیری ویژه در این باره به سرعت آغاز شد.
3_همچنین مقرر گردید در روز شنبه جلسه دیگری در این باره با حضور مدیران 4 باشگاه نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود و تصمیم مقتضی با اعلام نظر باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو اتخاذ گردد.
4_موضع نهایی باشگاههای ایرانی ظرف روزهای آینده و پس از تصمیم گیری قطعی کنفدراسیون فوتبال آسیا از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهد شد.
پس از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا میزبانی باشگاههای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد، بازی استقلال و الکویت کویت هم تا روز جمعه به تعویق افتاد.
بازتاب ها:
در همین حال خلیل زاده سرپرست استقلال کنفدراسیون فوتبال آسیا را تهدید کرد در صورت گرفتن میزبانی، از حضور در رقابت ها انصراف خواهند داد. او گفت: « پیش‌تر گفتیم به هیچ وجه در کشور بی‌طرف بازی نمی‌کنیم. این یک بازی سیاسی بوده و ایران کشوری امن است. اگر این موضوع را قبول کنیم، تن به ذلت داده‌ایم. کشور ما با عزت است و برای یک یا چند بازی، عزت ایران را خراب نمی‌کنیم.»
او در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه استقلال حاضر است تبعات عدم شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را بپذیرد یا خیر، عنوان کرد: «روز شنبه جلسه‌ای در وزارت ورزش و جوانان برگزار و در این باره تصمیم‌گیری می‌شود. اگر نتیجه این جلسه منجر به برگزاری دیدارهای ما در کشور بی‌طرف شود، حاضر به این کار نیستیم و عواقب آن را می‌پذیریم.»
حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو نیز تاکید کرد تحت هیچ شرایطی حاضر به میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث نیستند.
همچنین به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس؛ محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به شایعه گرفتن امتیاز میزبانی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «ایران تاکنون با امنیت کامل از تیم‌های دیگر در لیگ قهرمانان آسیا میزبانی کرده و برگزاری باشکوه فینال لیگ قهرمانان آسیا که با همکاری همه مسئولان انجام شد و تحسین AFC در مراسم اخیر قرعه‌کشی لیگ قهرمانان را به همراه داشت شاهدی بر این مدعاست. به هیچ‌وجه نه کوتاه خواهیم آمد و نه اجازه می‌دهیم که به میزبانی تیم‌های ایرانی خدشه وارد کنند.»
هرچند فدراسیون فوتبال ایران و هم‌چنین کنفدراسیون فوتبال آسیا تا این لحظه از دلیل چنین تصمیمی سخنی به میان نیاورده‌اند، اما به گزارش ایسنا، روزنامه اماراتی البیان با پوشش دادن این خبر نوشت که تنش سیاسی و نظامی اخیر در منطقه و ایران باعث چنین تصمیمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است. البیان افزود: "بعد از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس منطقه شاهد تنش سیاسی و نظامی شد و بعد از آن ایران با موشک‌های بالستیک پاسخ این حمله آمریکا را داد و در همان روز یک هواپیمای اوکراینی به اشتباه در ایران سقوط کرد که این منجر به کشته شدن ۱۷۶ نفر شد. به نظر می رسد که دلیل تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوعات باشد، البته ایران تأکید دارد که این کشور امن ترین کشور منطقه برای برگزاری هر رقابتی است".
در همین حال بر اساس آخرین خبرها، به گزارش سایت ورزش سه، کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز رای قطعی خود را درباره سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی صادر نکرده است. گفته می شود، این تصمیم از سوی کمیته مسابقات به کمیته اجرایی است و سپس در صورت قطعیت و رای آوردن در کمیته اجرایی از طریق afc به تیم‌های ایرانی اعلام خواهد شد. اما این اتفاق هنوز رخ نداده و با وجود موضع گیری مدیران باشگاه های ایرانی، همچنان در انتظار تایید کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.
در نهایت استفاده از دیپلماسی و همچنین مذاکره با مقامات باشگاهی و تصمیم گیران afc می‌تواند در تصمیم نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای عدم برگزاری مسابقات آسیایی در ایران تغییرات ایجاد کند اما فعلاً تصمیم اولیه بر عدم میزبانی تیم های ایرانی در بازی‌های پلی‌آف و هفته اول لیگ قهرمانان آسیاست.
موضع رسمی وزارت ورزش در این زمینه احتمالا امروز شنبه اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/*  
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما